Llengües
El llenguatge i la comunicació juguen un paper fonamental en el desenvolupament acadèmic, professional i personal. La llengua és matèria curricular i alhora mitjà d’aprenentatge.
El pensament humà i el procés d’abstracció es construeixen a partir del llenguatge. I per això, en un entorn social i laboral molt marcat per la tecnologia, és important fomentar la creativitat, la interacció i la comunicació humana mitjançant el llenguatge.
Videos destacats
Infantil
Primària (E6-10)
E10-14 i Secundària
Escola catalana i model plurilingüe
Partim de la llengua catalana com a llengua vehicular i eix vertebrador del nostre projecte lingüístic. I apostem per un model plurilingüe, tractant el castellà, l’anglès i el francès com a finestres i portes al món que ens enriqueixen culturalment.
Treballem l’escolta activa, la tradició i la cultura oral. I posem en valor el paper fonamental de la comunicació i el llenguatge en les noves formes de relacionar-nos a través de la tecnologia.
I promovem el respecte envers les llengües i la diversitat lingüística, i l’ús d’un llenguatge no sexista ni androcèntric.
Anglès
Seguim una línia de treball des d’infantil fins a batxillerat i cicles que potencia l’adquisició i el desenvolupament d’habilitats comunicatives i de socialització.
L’anglès és la primera llengua estrangera de l’escola des d’infantil fins a batxillerat i cicles formatius. Reforcem la competència comunicativa a psicomotricitat i educació física, comptem amb auxiliars de conversa i l’integrem en múltiples projectes i activitats d’escola.
Els bons resultats obtinguts a les proves de competències bàsiques d’EP6 i ESO4 al llarg dels anys, avalen aquesta metodologia.
- A infantil comencen a fomentar la presència “natural” de l’anglès, i exposem els alumnes a situacions reals: jocs, contes, cançons…
- A educació primària, els infants s’emporten a casa la “travelling box”, anem a veure teatre en anglès i fem projectes com l’intercanvi de vídeos i postals de Nadal. Els primers cursos es fa especial incís a la competència oral, mentre que a cicle mitjà i superior també potenciem l’escrit i la consciència gramatical.
- A ESO se segueix posant èmfasi en l’aprenentatge vivencial i comunicatiu, treballant en grups reduïts i integrant l’anglès en projectes d’escola. Preparem presentacions orals, tenim grups de conversa i fem intercanvis lingüístics i culturals.
- A batxillerat les classes d’anglès s’organitzen per nivells, i contribueixen a desenvolupar l’esperit crític dels alumnes. Els oferim, a més, la possibilitat de cursar el Batxillerat High School i obtenir la doble titulació estatal i nord-americana.
- A cicles formatius s’integra l’aprenentatge de l’anglès tècnic amb finalitats comunicatives, i s’ofereix el programa de mobilitat internacional Erasmus+ als alumnes de grau mitjà i superior perquè puguin cursar les pràctiques a l’estranger.
- També es proposa l’anglès com a activitat extraescolar a partir dels 3 anys seguint la metodologia Kids&Us.
Programa d’auxiliars de conversa
Les conversation assistants donen suport a l’equip de mestres durant tot el curs escolar. Les auxiliars creen un vincle i clima de confiança amb els infants i joves. Els animen a parlar malgrat els errors, i quan veuen que són capaços de fer-se entendre, l’aprenentatge és molt més motivador i efectiu.
Fomenten la presència “natural” de l’anglès exposant els alumnes a situacions reals a través d’activitats segons el grup d’edat (jocs, debats, entrevistes de feina, etc. )
Però el seu paper va més enllà de les aules i ajuden a introduir l’anglès en el dia a dia de l’escola (al passadís, al menjador, a les excursions i colònies…). Quan els alumnes s’adonen que són capaços de comunicar-s’hi, tenen molta més confiança en si mateixos per seguir aprenent.
Programes d’internacionalització
Els programes d’internacionalització afavoreixen el desenvolupament personal dels nostres alumnes a través de l’aprenentatge d’una llengua estrangera i la immersió cultural i/o professional en un altre país.
El Batxillerat Dual es cursa en línia amb el seguiment de tutoria de la pròpia escola i alhora d’un tutor nordamericà. Permet als alumnes obtenir simultàniament la doble titulació de batxillerat del sistema espanyol i del EUA.
Inclou assignatures de llengua, cultura i història americana que es comencen a cursar a ESO. I s’obté un títol oficial i reconegut per tots els estats i universitats dels EUA.
Erasmus+ és un programa de mobilitat internacional que permet als alumnes i professorat de cicles formatius de grau mitjà i superior realitzar pràctiques i tenir una experiència internacional en un país europeu.
Francès
- el diàleg i l’adquisició de vocabulari en situacions contextualitzades
- l’expressió escrita i la gramàtica
- sortides a França per treballar la immersió lingüística i cultural.
- intercanvi lingüístic i cultural a ESO4, en què els alumnes conviuen amb famílies bretones, assisteixen a diferents classes amb els companys francesos i comparteixen activitats per integrar-se en la cultura i el dia a dia.
- preparació dels alumnes que hi estiguin interessats pels exàmens oficials DELF
Pla Lector
Llegim per gaudir,
llegim per aprendre
El pla lector busca desvetllar la curiositat pels llibres, fomentar l’hàbit lector, facilitar l’accés al saber, activar la ment, la imaginació i la creació. Ho fem a través de la lectura individual i col·lectiva, la lectura en veu alta d’alumnes i mestres, amb els contes per llegir, per explicar i per compartir, i també gaudim amb els esmorzars literaris, els clubs de lectura, els certamens literaris i els treballs d’autor.
Els treballs d’autor ens permeten aprofundir en les seves obres i sempre que podem aprofitem l’ocasió per convidar i conèixer a autors/es o il·lustradors/es, que ens expliquen la seva feina i vivències de primera mà. Al llarg dels anys ens han visitat artistes com Manolo Garcia, Bernardo Achaga, Gusti, Ricardo Alcántara, Carme Solé, Bel Olid, Maria Barbal, Anna Manso, Maria Girón, Joan Garriga o Marianne Dubuc. Aquestes visites tenen un impacte molt positiu, perquè ens apropen a la cultura. I també hem fet homenatges molt especials a d’altres com Gianni Rodari, Roald Dahl i Astrid Lindgren.
Cal trobar espais tranquils tant a l’escola com a casa, per gaudir amb la lectura. I aconseguir la implicació de les famílies, ja que el seu paper és fonamental.
Neurociència i lectoescriptura
La lectura i la lectoescriptura son la base de qualsevol aprenentatge. I l’equip docent de l’escola es forma en neurociència i lectoescriptura per conèixer millor quines són les bases necessàries per consolidar l’aprenentatge de la lectura i adquirir una bona comprensió lectora. Entrenar les habilitats prelectores, la consciència fonològica i atendre el desenvolupament motor, visual i auditiu són clau per millorar la comprensió lectora.