Arts, Música
i Dansa

A l’escola Ginebró les arts sempre han estat un element cabdal per a la formació dels alumnes de totes les edats. Per arts entenem música i dansa, arts visuals i plàstiques, les arts escèniques i totes aquelles que permeten el treball dels sentits i les emocions del cos i de la ment. 

Les arts ajuden a treballar l’autoconeixement, i en definitiva, la creació d’identitat com a individus. També desenvolupen les habilitats comunicatives necessàries per expressar-se i construir vincles amb el món que espera els infants i adolescents.

La creativitat obre la porta a l’experimentació, construeix pensament crític i ajuda a ser flexibles i adaptar-nos als canvis constants que vivim. 

En les arts es fomenta la mirada introspectiva, i també el treball col·lectiu en una creació plàstica, musical o teatral comuna. I a través de projectes tradicionals i innovadors, els desafiaments personals com concerts, exposicions i representacions, ens fan créixer.

Arts Visuals i Plàstiques

  • Treballem la producció artística amb diferents materials i suports, el descobriment d’artistes del món de l’art i de la cultura visual, i l’aprenentatge de diferents estils i tècniques.
  • Desenvolupem estratègies per entendre els processos artístics des de l’observació, la reflexió crítica i la interpretació del seus significats.
  • Al batxillerat artístic-escènic aprofundim en tres línies: l’educació perceptual i sensible davant de les imatges i l’art des d’una noció crítica, la reflexió activa amb la recerca de solucions alternatives i la realització pràctica manual i mediàtica d’idees i projectes.
  • Visitem centres culturals, museus i exposicions, sempre amb una visió interdisciplinar i de treball en xarxa. I fem present l’art en els diferents espais de l’escola realitzant instal·lacions artístiques

Música i Dansa

  • Treballem la música i la dansa des d’EI3 a EP6, de forma sistemàtica. I ensenyem el repertori de cançons tradicionals catalanes de les festes que celebrem durant el curs
  • Realitzem activitats que estimulen les preferències dels alumnes vers la interpretació amb la veu o amb instruments: tallers d’expressió, cant coral, informàtica musical, Big Band, “combos”, classes d’instrument, orquestres, intercanvis musicals, concerts…
  • Potenciem l’expressió corporal i el gust pel moviment per mitjà de la dansa i a partir de diferents tècniques d’expressió com la desinhibició, la comunicació verbal i no verbal, la relació amb els altres, el control del cos, el ritme, la improvisació, la creativitat i la teatralització.
  • Treballem també la música i dansa dins de la modalitat d’arts escèniques de l’itinerari de batxillerat artístic-escènic.

Teatre i Arts Escèniques

  • Treballem habilitats d’expressió oral i corporal.
  • A infantil, primària i ESO fem petites representacions i obres de teatre en diferents idiomes que es presenten a la resta de companys de l’escola i a les famílies.
  • El treball escènic és fonamental en el primer curs de batxillerat. Des de l’opcionalitat donem l’oportunitat d’experimentar diferents tècniques es juga amb la interpretació, la veu, el moviment, el cant… per impulsar el coneixement individual i col·lectiu.
  • Participem en mostres de teatre a nivell local i nacional.