Educació
infantil
- Educació Infantil (de 3 a 6 anys)
- 3 cursos: I3, I4 i I5
- De 9 a 16:30h
Objectius de l’etapa
L’educació infantil és un període cabdal en el desenvolupament dels nens i nenes. L’alumnat viu el primer contacte amb l’escola i cuidem els detalls perquè aquest sigui agradable, progressiu i acollidor. Els objectius són:
- Afavorir l’acolliment amb l’escola per part dels alumnes i les seves famílies.
- Créixer en equilibri i benestar emocional.
- Aprendre fent i experimentant.
- Descobrir sensacions que destapen emocions.
- Viure en ambients reals, de l’avui i de l’ara, en contacte amb la natura.
- Despertar la curiositat i la il·lusió per aprendre.
- Afavorir les habilitats comunicatives i de socialització.
Com treballem
- Les activitats dirigides inclouen tallers manipulatius, treball per projectes, espais d’aprenentatge i altres propostes que permeten als infants descobrir materials, prendre decisions davant de diverses opcions a partir de treball cooperatiu, grups reduïts o individualment.
- Les activitats més lliures com els ambients d’aprenentatge es desenvolupen en espais preparats per aprendre i conviure, amb altres infants de l’etapa. Propostes com: art, expressió, experimentació, joc simbòlic, enginy, contes i màgic fan que els nens i nenes aprenguin a través del joc. Què aconseguim amb aquestes activitats?
- Els nens i nenes investiguen i es comuniquen de forma espontània.
- Afavorim el desenvolupament integral de l’infant.
- Creem espais d’autoaprenentatge.
- Els alumnes desenvolupen autonomia i seguretat en sí mateixos.
- Potenciem la curiositat i les ganes d’interactuar que tenen tots els infants de manera natural
Fomentem l’interès per aprendre
Psicomotricitat vivencial
És l’anomenada psicomotricitat aucouturier. Es basa fonamentalment en la vivència del propi infant en relació amb el cos, l’espai, el seu entorn, etc. L’infant actua amb llibertat i autonomia segons les seves necessitats, posant en joc el desenvolupament motor, afectiu, social i cognitiu. A través del moviment, els infants s’expressen, es relacionen, coneixen les possibilitats del seu cos, etc.
Projecte filosofia 3/18
Pretén desenvolupar les habilitats del pensament com; esbrinar, raonar, investigar, deduir, imaginar… per enfortir la capacitat reflexiva i creativa de cadascú. És a través de la conversa que es genera que podem anar desenvolupant la pròpia capacitat de pensar.
Piscina

Es comença la piscina a Educació Infantil 4 en horari escolar i es fa fins a segon de primària. Amb aquesta activitat potenciem l’autonomia i l’adaptació al medi aquàtic així com el desenvolupament d’habilitat psicomotores.
Sortides culturals i excursions
Cada trimestre fem una sortida. Algunes relacionades amb els projectes del propi curs o d’altres per potenciar la interacció amb la natura.
Escola verda
Cada curs treballa una parcel·la de l’hort, plantant, cuidant, recollint i menjant el que han cultivat, vivint tot el procés de primera mà.
Com a escola verda, fem un seguit d’actuacions que ajuden a prendre consciència de la importància de conversar i tenir cura del nostre medi així com reciclar, no malgastar, estalviar aigua, etc.
Anglès com a llengua estrangera
L’anglès s’introdueix des d’I3, i considerem que aquest aprenentatge lingüístic s’ha de produir en un marc natural i contextualitzat. Per això, tenim un ambient d’aprenentatge on la mestra interactua en anglès. També disposem d’una auxiliar de conversa per afavorir l’expressió oral i que s’afegeix a l’activitat que es dugui a terme a l’aula. A les sessions de psicomotricitat, l’anglès es fa servir en l’explicació rutinària de les normes i de la proposta. A partir d’I4 es fa una sessió d’anglès un dia a la setmana, on es treballa tot de manera oral a través de contes, cançons i titelles.
Dansa
La dansa és el llenguatge del cos i alhora una activitat psicomotriu que combina harmoniosament els moviments. El seu treball i desenvolupament permet coordinar destresa física, activitat intel·lectual i l’expressió d’emocions i sentiments. La treballem setmanalment amb una especialista. Les danses són presents en les nostres celebracions i ens agraden compartir-les amb la resta de la comunitat.
Pla lector
És transversal a tota l’escola. I en aquesta primera etapa realitzem diferents activitats com la maleta viatgera plena de contes que s’emporten els infants, llibre de presentació de la família per tal de conèixer-nos a I3 , estona del conte diària a l’aula, ambient de biblioteca, etc.
Creem un ambient de convivència
Familiarització a l’escola
Volem que la familiarització amb l’escola sigui un procés tranquil i agradable. A l’hora de crear vincles afectius amb les mestres i companys/es, cada infant té un ritme diferent i el respectem i acompanyem amb estima i afecte.
Festes tradicionals i celebracions
Són un eix transversal de les diferents etapes de l’escola, que afavoreixen el cooperativisme entre alumnes de diferents edats. Ens arrelen a les tradicions que ens envolten i al nostre territori.
Bons hàbits alimentaris
Es treballen diàriament en tots els àpats que fem a l’escola, esmorzar, dinar i berenar. A mig matí s’esmorza sempre una peça de fruita i per berenar es combina entre diferents opcions. A l’hora de dinar, el menú és equilibrat, amb menjar ecològic de km. 0 i fet a la mateixa escola.
Per donar continuïtat al projecte educatiu del centre, les mestres també són presents en aquest espai de migdia.
Colònies
Comencem les colònies a 3 anys i es fan a tots els cursos. Tots els nens i nenes hi van dos dies i passen una nit fora de casa, d’aquesta manera afavorim la convivència i l’autonomia.
A infantil també tenim festa recreativa. Els alumnes de 2n d`EAS ens han preparat una aventura amb en Dino! Un matí genial!#ciclesformatius #esports #eas
Abr. 11

A infantil també tenim festa recreativa. Els alumnes de 2n d`EAS ens han preparat una aventura amb en Dino! Un matí genial!#ciclesformatius #esports #eas ...
🌟 Activitat d’Igualtat de Gènere a l’Escola Ginebró 🌟
Els alumnes i les alumnes de 2n de Batxillerat han treballat la igualtat de gènere amb els més petits de Infantil! 📚👧👦
A través de contes tradicionals inclusius, hem explicat històries que fomenten l’empatia, el respecte i la igualtat, mostrant als nens i nenes com podem trencar estereotips i construir un futur més igualitari. 🌍💜
Aquest projecte forma part de la nostra tasca de treballar els ODS, especialment el ODS 5: Igualtat de Gènere, i estem molt orgullosos de com els nostres alumnes han transmès valors tan importants a les noves generacions. 🌈✨
#IgualtatDeGènere #ODS5 #Educació #Infantil #Batxillerat #EscolaGinebró #ContesInclusius #Cultura #EducacióEnValors #TreballEnEquip
Abr. 11

🌟 Activitat d’Igualtat de Gènere a l’Escola Ginebró 🌟
Els alumnes i les alumnes de 2n de Batxillerat han treballat la igualtat de gènere amb els més petits de Infantil! 📚👧👦
A través de contes tradicionals inclusius, hem explicat històries que fomenten l’empatia, el respecte i la igualtat, mostrant als nens i nenes com podem trencar estereotips i construir un futur més igualitari. 🌍💜
Aquest projecte forma part de la nostra tasca de treballar els ODS, especialment el ODS 5: Igualtat de Gènere, i estem molt orgullosos de com els nostres alumnes han transmès valors tan importants a les noves generacions. 🌈✨
#IgualtatDeGènere #ODS5 #Educació #Infantil #Batxillerat #EscolaGinebró #ContesInclusius #Cultura #EducacióEnValors #TreballEnEquip
...
Diada de Palmes. Com cada any, abans del Diumenge de Rams, fem un taller on els mestres són els alumnes d’ESO2. Tothom fa la seva palma, ja des d’I3: trena de tres, de quatre, pisos, decoracions… amb el pas dels anys es va fent més elaborada i creativa. És un dia especial, una manera de treballar i d’apendre diferent i ens hi ajuden també mares, pares, avis i àvies, exalumnes, exmestres… Moments de col·laboració, convivència i cooperació. Sempre és un goig veure com surten els nens i nenes lluint la seva palma amb il·lusió! #palmes2025 #infantil #primaria #secundaria #tradicions #convivència #somcooperativa
Abr. 9

Diada de Palmes. Com cada any, abans del Diumenge de Rams, fem un taller on els mestres són els alumnes d’ESO2. Tothom fa la seva palma, ja des d’I3: trena de tres, de quatre, pisos, decoracions… amb el pas dels anys es va fent més elaborada i creativa. És un dia especial, una manera de treballar i d’apendre diferent i ens hi ajuden també mares, pares, avis i àvies, exalumnes, exmestres… Moments de col·laboració, convivència i cooperació. Sempre és un goig veure com surten els nens i nenes lluint la seva palma amb il·lusió! #palmes2025 #infantil #primaria #secundaria #tradicions #convivència #somcooperativa ...
Avui els nens i nenes d`I3 hem viscut una experiència màgica. Hem anat a conèixer els cosins i cosines, els avis i àvies, els tiets i tietes i tota la parentela del nostre follet i la nostra folleta. Fa uns anys, aquesta colla de follets, van doscobrir un arbre majestuós al jardí de dos titellaires, l`Esther i en Nartxi, i allà s`hi va construir el seu poblat. Un indret de somni, on el temps sembla que s`hagi aturat i on una colla d`artesans, il·lustres, forners, pagesos, poetes, enamorats, músics, ... gaudeixen d`una vida lenta i senzilla. @txotitelles #i3
Març 28

Avui els nens i nenes d`I3 hem viscut una experiència màgica. Hem anat a conèixer els cosins i cosines, els avis i àvies, els tiets i tietes i tota la parentela del nostre follet i la nostra folleta. Fa uns anys, aquesta colla de follets, van doscobrir un arbre majestuós al jardí de dos titellaires, l`Esther i en Nartxi, i allà s`hi va construir el seu poblat. Un indret de somni, on el temps sembla que s`hagi aturat i on una colla d`artesans, il·lustres, forners, pagesos, poetes, enamorats, músics, ... gaudeixen d`una vida lenta i senzilla. @txotitelles #i3 ...
📢 Nova xerrada pedagògica per a famílies d’infantil, EP1 i EP2
“L’art de posar límits”
A càrrec de @sonia_kliass, psicòloga, formadora i i assessora sobre aspectes del desenvolupament infantil. Ens parlarà de la difícil tasca de posar límits als nostres infants en un món on el ritme i l’estil de vida que portem no ens ajuda gaire.
📆 Dijous 27 de març a les 17.00h
📍 Escola Ginebró (Llinars del Vallès)
Us hi esperem!
Març 18

📢 Nova xerrada pedagògica per a famílies d’infantil, EP1 i EP2
“L’art de posar límits”
A càrrec de @sonia_kliass, psicòloga, formadora i i assessora sobre aspectes del desenvolupament infantil. Ens parlarà de la difícil tasca de posar límits als nostres infants en un món on el ritme i l’estil de vida que portem no ens ajuda gaire.
📆 Dijous 27 de març a les 17.00h
📍 Escola Ginebró (Llinars del Vallès)
Us hi esperem!
...
Els nens i nenes d’I5 sabem del cert que estem en plena temporada de collir calçots per fer una bona calçotada.
Després de plantar-los i tenir-ne cura durant uns quants mesos, ara ha arribat la nostra recompensa. Mireu quin goig que fan!! Bon profit😋 #hort #i5
Març 5

Els nens i nenes d’I5 sabem del cert que estem en plena temporada de collir calçots per fer una bona calçotada.
Després de plantar-los i tenir-ne cura durant uns quants mesos, ara ha arribat la nostra recompensa. Mireu quin goig que fan!! Bon profit😋 #hort #i5
...
Diada de Carnestoltes. Gresca i alegria. Tothom content amb la seva disfressa gaudint de la rua, la ballada i el dinar. Moments per compartir, per riure, per deixar-se anar i passar-ho entre tots!!! #carnaval2025 #festestradicionals #compartir #somcooperativa #infantil #primaria #eso
Febr. 28

Diada de Carnestoltes. Gresca i alegria. Tothom content amb la seva disfressa gaudint de la rua, la ballada i el dinar. Moments per compartir, per riure, per deixar-se anar i passar-ho entre tots!!! #carnaval2025 #festestradicionals #compartir #somcooperativa #infantil #primaria #eso ...
Avui I4 hem anat al Parc de Bombers de Granollers per conèixer de primera mà la feina que fan els bombers i les bomberes. L’ avi Xavier ens ho ha ensenyat tot, tot i tot: camions, mangueres, escales, eines... Waw ha sigut xulíssim!!👨🚒👩🚒 #I4 #sortida #projecte
Febr. 27

Avui I4 hem anat al Parc de Bombers de Granollers per conèixer de primera mà la feina que fan els bombers i les bomberes. L’ avi Xavier ens ho ha ensenyat tot, tot i tot: camions, mangueres, escales, eines... Waw ha sigut xulíssim!!👨🚒👩🚒 #I4 #sortida #projecte ...
Dijous gras, butifarra fins al nas! Dijous llarder, butifarra menjaré!
Com marca la tradició, avui a l’escola hem berenat coca de llardons. Per fer-ho els nens i nenes d’infantil hem gaudit de la zona de la pienda i els de l’e6-10, hem fet una passejadeta fins al poble. Allà hem pogut jugar i passar una bona estona amb els companys d’altres cursos! #infantil #e6-10 #dijousllarder #dijousgras
Febr. 27

Dijous gras, butifarra fins al nas! Dijous llarder, butifarra menjaré!
Com marca la tradició, avui a l’escola hem berenat coca de llardons. Per fer-ho els nens i nenes d’infantil hem gaudit de la zona de la pienda i els de l’e6-10, hem fet una passejadeta fins al poble. Allà hem pogut jugar i passar una bona estona amb els companys d’altres cursos! #infantil #e6-10 #dijousllarder #dijousgras
...
Els nens i nenes d`i3 hem engegat el projecte "Qui soc". Comencem a prendre consciència del nostre propi cos, ens adonem de les semblances i diferències entre nosaltres i descobrim com ens anem fent grans. Quantes coses aprenem!
#i3 #projecte
Febr. 26

Els nens i nenes d`i3 hem engegat el projecte "Qui soc". Comencem a prendre consciència del nostre propi cos, ens adonem de les semblances i diferències entre nosaltres i descobrim com ens anem fent grans. Quantes coses aprenem!
#i3 #projecte
...
Els nens i nenes d’I4 estem endinsats de ple en el projecte d’aquest segon trimestre. Tenim molta curiositat per conèixer els diferents oficis. Aquesta setmana hem treballat l’ofici de pagès, concretament hem vist com es recol·lecta l’oliva i se n’extreu l’oli. Al llarg d’aquestes setmanes descobrirem les feines que fan els i les astronautes, els metges i les metgesses, els bombers i les bomberes... Quan sigui gran vull ser... #i4 #projecte
Febr. 13

Els nens i nenes d’I4 estem endinsats de ple en el projecte d’aquest segon trimestre. Tenim molta curiositat per conèixer els diferents oficis. Aquesta setmana hem treballat l’ofici de pagès, concretament hem vist com es recol·lecta l’oliva i se n’extreu l’oli. Al llarg d’aquestes setmanes descobrirem les feines que fan els i les astronautes, els metges i les metgesses, els bombers i les bomberes... Quan sigui gran vull ser... #i4 #projecte ...
Avui hem tingut la visita esplèndida de la Laura, una noia que té la professió de maquinista de trens. Ens ha compartit informació molt interessant de primera mà. Ens ha deixat molt clar que els trens de rodalies no estan formats per vagons, sinó que se’ls anomena cotxes. Amb aquesta metodologia dels projectes anem aprenent de forma divertida i engrescadora. La curiositat ha donat pas a infinitats de preguntes per resoldre. Moltes gràcies per tot, Laura! Ens ha fet més propera una professió desconeguda. #i5 #projecte
Febr. 11

Avui hem tingut la visita esplèndida de la Laura, una noia que té la professió de maquinista de trens. Ens ha compartit informació molt interessant de primera mà. Ens ha deixat molt clar que els trens de rodalies no estan formats per vagons, sinó que se’ls anomena cotxes. Amb aquesta metodologia dels projectes anem aprenent de forma divertida i engrescadora. La curiositat ha donat pas a infinitats de preguntes per resoldre. Moltes gràcies per tot, Laura! Ens ha fet més propera una professió desconeguda. #i5 #projecte ...
Engeguem els projectes d’infantil d’aquest segon trimestre. El treball per projectes és una estratègia metodològica que dóna l’oportunitat als infants de treballar sobre els seus propis interessos i això fa que tot els aprenentatges siguin significatius i motivadors per a ells. També els permet aprendre a pensar per ells mateixos, a investigar, a aprendre dels seus errors i dels seus encerts i de retruc aprendre a ser crítics. #projectes #i3 #i4 #i5
Gen. 30

Engeguem els projectes d’infantil d’aquest segon trimestre. El treball per projectes és una estratègia metodològica que dóna l’oportunitat als infants de treballar sobre els seus propis interessos i això fa que tot els aprenentatges siguin significatius i motivadors per a ells. També els permet aprendre a pensar per ells mateixos, a investigar, a aprendre dels seus errors i dels seus encerts i de retruc aprendre a ser crítics. #projectes #i3 #i4 #i5 ...
Ahir els alumnes del cicle formatiu de grau superior d’EAS1 dins la matèria de Dinamització grupal, van posar en pràctica els seus coneixements i habilitats a l’hora de representar contes tradicionals davant un públic molt agraït. Els infants de l’etapa d’infantil vam poder passar-ho d’allò més bé al costat de la Rínxols d’Or, el llop, els tres porquets... #infantil #teatralització
Gen. 28

Ahir els alumnes del cicle formatiu de grau superior d’EAS1 dins la matèria de Dinamització grupal, van posar en pràctica els seus coneixements i habilitats a l’hora de representar contes tradicionals davant un públic molt agraït. Els infants de l’etapa d’infantil vam poder passar-ho d’allò més bé al costat de la Rínxols d’Or, el llop, els tres porquets... #infantil #teatralització ...
Som cooperativa, i formem persones.
Vine a veure’ns!
🚪www.ginebro.cat/portes-obertes
🙋🏻♀️ Demana una reunió informativa personalitzada
#infantil #primària #eso #batxillerat #ciclesformatius #fpo
#somcooperativa #formempersones
Gen. 28

Som cooperativa, i formem persones.
Vine a veure’ns!
🚪www.ginebro.cat/portes-obertes
🙋🏻♀️ Demana una reunió informativa personalitzada
#infantil #primària #eso #batxillerat #ciclesformatius #fpo
#somcooperativa #formempersones
...
A les portes obertes de l’Escola Ginebró, descobriràs l’escola i t’explicarem el nostre projecte educatiu. T’hi esperem!
📆 Infantil: 15 i 16 de febrer
Primària: 15 de febrer
ESO: 16 de febrer
Inscriu-te a la visita amb cita prèvia i en grups reduïts (link a la bio).
www.ginebro.cat/portes-obertes
#somcooperativa #somginebró #formempersones #escolescoop #aec
Gen. 24

A les portes obertes de l’Escola Ginebró, descobriràs l’escola i t’explicarem el nostre projecte educatiu. T’hi esperem!
📆 Infantil: 15 i 16 de febrer
Primària: 15 de febrer
ESO: 16 de febrer
Inscriu-te a la visita amb cita prèvia i en grups reduïts (link a la bio).
www.ginebro.cat/portes-obertes
#somcooperativa #somginebró #formempersones #escolescoop #aec
...
Bernard Aucouturier, pedagog francés, amb la seva pràctica psicomotriu ens deia que l’infant necessita el moviment per a pensar, per expressar-se. En les sessions de psicomotricitat l’infant juga a saltar, enfilar-se, construir, amagar-se, descansar, córrer... amb total autonomia i llibertat i en funció del seu estat emocional. I l’adult li proporciona un entorn segur i una mirada atenta i respectuosa. #psicomotricitat #infantil #movimentlliure
Gen. 21

Bernard Aucouturier, pedagog francés, amb la seva pràctica psicomotriu ens deia que l’infant necessita el moviment per a pensar, per expressar-se. En les sessions de psicomotricitat l’infant juga a saltar, enfilar-se, construir, amagar-se, descansar, córrer... amb total autonomia i llibertat i en funció del seu estat emocional. I l’adult li proporciona un entorn segur i una mirada atenta i respectuosa. #psicomotricitat #infantil #movimentlliure ...
De l’hivern quasi tot ens agrada, especialment els seus colors. L’hivern el veiem vestit de blaus, liles, blancs, grisos i fa una olor, una olor boníssima, de llenya, de molsa, de torró, de pessebre, de tió… Nosaltres avui l’hem pintat a l’escola, n’hem pintat un trosset. Mireu quina olor que fa, segur que gairebé la podeu sentir! #infantil #art #cooperatiu
Gen. 9

De l’hivern quasi tot ens agrada, especialment els seus colors. L’hivern el veiem vestit de blaus, liles, blancs, grisos i fa una olor, una olor boníssima, de llenya, de molsa, de torró, de pessebre, de tió… Nosaltres avui l’hem pintat a l’escola, n’hem pintat un trosset. Mireu quina olor que fa, segur que gairebé la podeu sentir! #infantil #art #cooperatiu ...
Hola!👋 Ens vols conèixer? Vine a les Portes Obertes!
GENER
🗓️ Diumenge 12/01: batxillerat i cicles formatius
FEBRER
🗓️ Dissabte 15/02: infantil i primària
🗓️ Diumenge 16/02: infantil i ESO
🖊️ www.ginebro.cat/portes-obertes
Link a la bio per demanar dia i hora (grups reduïts i amb cita prèvia)
Us hi esperem!!
Gen. 2

Hola!👋 Ens vols conèixer? Vine a les Portes Obertes!
GENER
🗓️ Diumenge 12/01: batxillerat i cicles formatius
FEBRER
🗓️ Dissabte 15/02: infantil i primària
🗓️ Diumenge 16/02: infantil i ESO
🖊️ www.ginebro.cat/portes-obertes
Link a la bio per demanar dia i hora (grups reduïts i amb cita prèvia)
Us hi esperem!!
...
Gràcies famílies i gràcies companys i companyes d’ESO4 per acompanyar-nos i formar part de la cloenda del nostre projecte artístic d’aquest primer trimestre “Camí a casa”.
Cada experiència d’art ens permet fer crèixer el nostre sentit natural d’admiració i curiositat. Gràcies per viure-ho tan intensament com nosaltres. #infantil #projecteconjunt #landart #lacasainfinita
Des. 18

Gràcies famílies i gràcies companys i companyes d’ESO4 per acompanyar-nos i formar part de la cloenda del nostre projecte artístic d’aquest primer trimestre “Camí a casa”.
Cada experiència d’art ens permet fer crèixer el nostre sentit natural d’admiració i curiositat. Gràcies per viure-ho tan intensament com nosaltres. #infantil #projecteconjunt #landart #lacasainfinita
...
Atenció a l’alumnat
Tutoria
Totes les activitats de tutoria tenen per objectiu el desenvolupament i la maduració de l’infant per tal de potenciar un millor creixement personal i una millor integració social. El caràcter globalitzador de l’educació infantil fa que qualsevol moment sigui adequat per la reflexió de grup.
Atenció a la diversitat
Defensem el model inclusiu, que permet a tots els infants desenvolupar al màxim les seves capacitats des d’una atenció personalitzada. Comptem amb l’orientació de l’equip psicopedagògic de l’escola i amb el recolzament a l’aula de mestres de suport.
També treballem amb ambients, tallers i diferents metodologies en grups reduïts, que a través de l’autogestió fomenten l’aprenentatge natural.
El DAI (Departament d’Atenció a la Inclusió) de l’escola, compta amb el suport de l’EAP (Equip d’Assessorament Psicològic) del Departament d’Educació, i amb un servei de logopèdia. A més també tenim contacte amb diferents especialistes externs que ens ajuden en la tasca educativa.
Comunicació amb les famílies
Les famílies participen en l’acompanyament escolar dels seus fills/es mitjançant les entrevistes amb els tutors/es, els informes i el contacte del dia a dia.
Serveis
Acollida
Servei de matí i de tarda.
Transport escolar
Consulta aquí rutes, horaris, quotes, etc.
Extraescolars
Activitats després de la jornada escolar.