Foment de l’interès per aprendre:
Psicomotricitat vivencial
És l’anomenada psicomotricitat aucouturier. A través del moviment, els infants s’expressen, es relacionen, coneixen les possibilitats dels seu cos, etc.
Projecte filosofia 3/18
Pretén desvetllar el sentit crític i creatiu. Cal aprofitar les preguntes i mil curiositats que tenen els infants per ajudar-los a investigar, a aprendre, a desenvolupar la pròpia capacitat de pensar.
Piscina
Es comença la piscina a Ed. Infantil 4 en horari escolar. Amb aquesta activitat potenciem l’autonomia i l’adaptació al medi aquàtic. A més, nedar és un dels esports més complets que existeixen.
Sortides culturals i excursions
Relacionades amb projectes que es treballen a l’escola.
Anglès com a llengua estrangera
L’anglès s’introdueix des de P3, i considerem que aquest aprenentatge lingüístic s’ha de produir en un marc natural i contextualitzat. Per això, tenim ambients d’aprenentatge en què es parla en anglès, disposem d’una auxiliar de conversa per afavorir l’expressió oral i l’utilitzem en les sessions de psicomotricitat. A partir de P4 es fa una sessió d’anglès un dia a la setmana.
Dansa
La dansa és el llenguatge del cos i alhora una activitat psicomotriu que combina harmoniosament els moviments. El seu treball i desenvolupament permet coordinar destresa física, activitat intel·lectual i l’expressió d’emocions i sentiments.
Pla Lector
Realitzem diferents activitats com la maleta viatgera, llibre de la família, estona del conte, ambient de contes…. Trobareu més informació a l’apartat “pla lector” del projecte educatiu.
Creació d’un ambient cultural i de convivència
Adaptació a l’escola
L’adaptació a l’escola és l’inici d’un llarg període d’escolarització i per això volem que sigui un procés tranquil i suau. És un període molt important, en què l’infant crea vincles afectius amb les mestres i amb altres criatures. Cada infant s’adapta a l’escola d’una manera diferent i la durada del procés pot variar molt.
Durant la primera fase d’adaptació -sobretot dels alumnes de 3 anys- comptem amb altres mestres a part de les tutores. Amb aquest acompanyament generem seguretat en els infants, ja que se senten atesos en qualsevol moment.
Festes tradicionals i celebracions
Aquestes activitats són un eix transversal important per a tota l’escola que afavoreix el cooperativisme entre alumnes de diferents edats.
Bons hàbits alimentaris
Es treballen en tots els àpats. A mig matí s’esmorza una peça de fruita i a l’hora de dinar el menú és equilibrat amb menjar ecològic de km 0.
Escola verda, reciclatge i hort
Cada curs treballa una parcel.la de l’hort, plantant, cuidant, recollint i menjant el que han cultivat.
Com a escola verda, conscienciem de la necessitat de reciclar i no malgastar.
Colònies
Comencem les colònies a 3 anys. Tots els nens i nenes hi van dos dies i passen 1 nit fora de casa.