Foment de l’interès per aprendre:
Pla lector
Lectura lliure i foment del gust per a la lectura [link], amb la participació activa de professors, famílies i llibreters.
Hi ha un espai horari dedicat a la lectura en silenci. També s’ha creat un club de lectura emmarcat dins del Premi de Literatura “Protagonista Jove”.
Anglès i francès com a llengües estrangeres
Continua l’assignatura d’educació física en anglès i els espais de conversa amb auxiliars nadius. A més, s’ofereix l’optativa de francès a partir d’ESO2 i es fa teatre en anglès (els alumnes hi assisteixen de públic).
Es realitzen intercanvis culturals i lingüístics a Hamburg (Alemanya) i Lannion (Bretanya francesa).
Robòtica
Treballem les competències digitals i consolidem el llenguatge de programació i robòtica. S’estimula la creativitat davant la solució de nous reptes i projectes, i participem a la trobada territorial de robòtica “Robotseny”.
Conjunt musical
Els alumnes poden participar-hi a les hores de pati del migdia, i actuar a les festes de l’escola com Sant Jordi, així com participar a la gravació del CD de la cursa Trailwaker.
Sortides curriculars
Fem una sortida al trimestre, vinculada al treball de les matèries, que permet contextualitzar i fer més vivencial l’aprenentatge.
Treball en valors, actituds i construcció del jo
Gestió i treball de les emocions. Consciència del propi jo i construcció de la personalitat.
Treballem les conductes, canvis i inquietuds pròpies de l’adolescència. Realitzem també un treball d’orientació cap a l’educació postobligatòria.
Certàmens i concursos
Els alumnes participen en certàmens, concursos i activitats que els motiven a complementar l’aprenentatge, per exemple:
Creació d’un ambient cultural i de convivència
Cooperatives d’alumnes
El treball dels valors cooperatius i l’emprenedoria s’inicia a ESO2 amb l’opció de continuar fins a ESO4. La cooperativa d’alumnes realitza activitats per obtenir beneficis una part dels quals va destinat a finalitats socials.
Escola Verda
Potenciem l’escola verda mitjançant el reciclatge i reducció de residus, i amb la promoció d’esmorzars saludables.
Festes tradicionals i celebracions
Les activitats festives són un eix transversal important per a tota l’escola que afavoreix la cooperació d’alumnes de diferents edats.
Activitats intercicles
Estableixen vincles i referents entre les diferents etapes i fomenten la cohesió dins el centre. Per exemple la Festa Recreativa (ESO-Cicles), la Setmana de la Ciència (ESO-Batxillerat), el Cine-Fòrum (ESO-Batxillerat) o fer palmes (ESO-EP-EI).
Colònies
Tots els cursos fan colònies durant el 3r trimestre, en què es treballen valors culturals i de convivència, i es reforcen el vincles entre els alumnes i la cohesió de grup.
Intercanvis
Permeten la descoberta de noves cultures i fomenten l’ús de llengües estrangeres dins d’un context real. Reforcen valors com la generositat, l’autonomia, la responsabilitat i el respecte.
ESO3 realitza intercanvi culturals a Hamburg (Alemanya) i ESO4 a Lannion (Bretanya francesa).
Mostra de teatre
Implica diversos centres del territori (Palau, Sant Celoni, Llinars, Sant Pere) i es treballa l’expressió oral, corporal i el text recitat.
Servei comunitari
Projecte de voluntariat en què es treballen valors com la solidaritat, el respecte, la generositat. Promou la iniciativa dels alumnes, que s’impliquen de manera activa a tasques socials i d’ajuda a tercers.
Projecte “Tots junts”
Participem en activitats culturals i esportives que organitza l’Ajuntament de Llinars per promoure la relació entre els centres educatius del municipi.