Educació
secundà­ria

Vine a veure'ns!

Demana una reunió personalitzada o visita’ns a les portes obertes.

Objectius de l’etapa

A l’etapa d’educació secundària, en què els alumnes entren a l’adolescència, els acompanyem en la formació de la personalitat i la presa de decisions.

Com treballem

Aprenentatge significatiu

En el treball de matèries i per projectes, els continguts curriculars apareixen contextualitzats. L’alumne és el protagonista i va avançant amb el suport del docent. 

Es fa un treball competencial, manipulatiu i vivencial, on l’aprenentatge va acompanyat de sortides i xerrades relacionades amb els continguts treballats a l’aula.

Treball cooperatiu

La cooperació, el treball conjunt, la discussió en grup i el conflicte cognitiu ajuden a consolidar els aprenentatges, afavoreixen la cohesió de grup i fomenten valors com ara el respecte i l’autonomia.

Grups reduïts

A partir del primer cicle hi ha grups reduïts en llengües i matemàtiques per tal de fer un treball competencial més profund i més proper.

Projecte tecnològic

Incorporem les competències digitals en el treball de les matèries. L’alumnat d’ESO disposa d’un dispositiu electrònic com a instrument de treball que, d’una banda, facilita el treball per projectes i cooperatiu, i alhora els ajuda a agafar responsabilitat en l’ús de les tecnologies.

Materials de treball

Es combina el llibre de text, amb el llibre digital i els materials d’elaboració pròpia. S’utilitzen principalment dues plataformes: el Classroom i el Clickedu, a través de les quals es pot accedir als continguts i materials de les diferents matèries.

Fomentem l’interès per aprendre

Projecte filosofia 3/18

Pretén desenvolupar les habilitats del pensament com esbrinar, raonar, investigar, deduir, imaginar… per enfortir la capacitat reflexiva i creativa de cadascú. Treballem el diàleg filosòfic. Fem també filosofia a partir d’altres materials que provenen de l’art i el cinema.

Pla lector

La lectura és un eix transversal de l’Escola, és l’aprenentatge que ens dona accés al món. 

Facilitem la lectura lliure i el foment del gust per a una lectura amb participació activa de professors, famílies i llibreters. 

Hi ha un espai diari dins l’horari dedicat a la lectura en silenci. També hem creat un club de lectura i establim anualment contacte directe amb autors i il·lustradors.

Anglès i francès com a llengües estrangeres

L’anglès és la primera llengua estrangera de l’escola, i posem èmfasi a l’aprenentatge vivencial i comunicatiu, treballant en grups reduïts i amb auxiliars de conversa.  Continuem integrant l’anglès en la matèria d’educació física en anglès i altres projectes d’escola. A més, s’ofereix l’optativa de francès a partir d’ESO1, i es realitza un intercanvi cultural i lingüístic a Lannion (Bretanya francesa).

A partir d’ESO3 s’ofereix la possibilitat de començar a cursar el Diploma Dual (High School Diploma), per obtenir simultàniament la doble titulació de batxillerat pròpia i del EUA.

Treball en valors, actituds i construcció del jo

Fem gestió i treball de les emocions. Consciència del propi jo i construcció de la personalitat.

Treballem les conductes, canvis i inquietuds pròpies de l’adolescència. Realitzem també un treball d’orientació cap a l’educació postobligatòria.

Escola verda

La nostra Escola està en un entorn privilegiat, que volem cuidar i integrar en els nostres aprenentatges. És per això que fem accions que ens ajuden a sensibilitzar-nos. 

Com a escola verda potenciem els esmorzars saludables, el treball de l’hort, la sensibilització de l’estalvi d’aigua i energia, el projecte de reciclatge d’oli “Oliclack”, el projecte “Revolta” de bioeconomia circular (fer compost a partir dels residus orgànics), el projecte “Apilo” (recollida de piles usades) i d’altres accions que fan de l’escola una comunitat sensible a l’entorn.

Les Big Bands

Els alumnes tenen la possibilitat de fer classe d’instrument en grups reduïts al migdia. Aquestes agrupacions musicals actuen a les festes com Sant Jordi, la Festa de l’Escola i en activitats especials.

Sortides curriculars

S’organitzen sortides vinculades al treball de les matèries, que permeten contextualitzar i fer més vivencial l’aprenentatge.

Robòtica

Treballem les competències digitals i consolidem el llenguatge de programació i robòtica. S’estimula la creativitat davant la solució de nous reptes i projectes, i participem a la trobada territorial de robòtica “Robotseny”.

Trobades, certàmens i concursos

Els alumnes participen en trobades, certàmens, concursos i activitats que els motiven a complementar l’aprenentatge, per exemple:

  • Certamen Infantil i Juvenil de Lectura en veu alta.
  • Proves Cangur, un concurs matemàtic anual que s’organitza en més de 30 països a la vegada amb l’objectiu d’acostar les matemàtiques als mes joves. 
  • Concurs de fotografia matemàtica.
  • Jocs Florals d’Escoles Coop (Federació de Cooperatives d’Educació de Catalunya).
  • Barcelona Pensa, trobada de filoscoles per debatre i reflexionar sobre un tema en concret.
  • Fòrum d’Escoles Verdes, trobades d’Escoles Verdes per compartir propostes, activitats i sensibilitats entorn de la sostenibilitat. 
  • Projectes Trams, realització de projectes i trobades col·laboratives amb altres escoles de la Fundació Trams entorn de diferents matèries.

Creem un ambient de convivència

Cooperatives d’alumnes

El treball dels valors cooperatius i l’emprenedoria s’inicia a ESO2 i es continua fins a ESO4. La cooperativa d’alumnes realitza activitats per obtenir beneficis, una part dels quals va destinat a finalitats socials.

Festes tradicionals i celebracions

Les activitats festives són un eix transversal important per a tota l’escola que afavoreix la cooperació d’alumnes de diferents edats i ens vincula amb les festes i tradicions populars del nostre territori.

Activitats intercicles

Estableixen vincles i referents entre les diferents etapes i fomenten la cohesió dins el centre. Per exemple la Festa Recreativa (ESO-Cicles), la Setmana de la Ciència (ESO-Batxillerat), Fer palmes (ESO-EP-EI), Jornades Culturals (EP-ESO)…

Colònies - Viatge

Tots els cursos fan  colònies i ESO4 un viatge durant el tercer trimestre, en què es treballen valors culturals i de convivència, i es reforcen els vincles entre els alumnes i la cohesió de grup.

Intercanvis

Permeten la descoberta de noves cultures i fomenten l’ús de llengües estrangeres dins d’un context real. Reforcen valors com la generositat, l’autonomia, la responsabilitat i el respecte. 

L’alumnat d’ESO3 que fa francès com a segona llengua estrangera realitza un intercanvi cultural a Lannion (Bretanya francesa).

Servei comunitari

Projecte de voluntariat en què es treballen valors com la solidaritat, el respecte, la generositat. Promou la iniciativa dels alumnes, que s’impliquen de manera activa a tasques socials i ajudes a tercers.

Projecte “Tots junts”

Participem en activitats culturals i esportives que organitza l’Ajuntament de Llinars per promoure la relació entre els centres educatius del municipi.

Bons hàbits alimentaris

Es treballen diàriament en tots els àpats que fem a l’escola. A l’hora de dinar, el menú és equilibrat, amb menjar ecològic de km 0 i fet a la mateixa escola.

Els mestres també hi són presents en aquest espai de migdia i, per tant, donen continuïtat al projecte educatiu del centre.

Atenció a l’alumnat

Tutoria

Fem un seguiment personalitzat de l’alumne, i cada curs té tres tutors i un cotutor. 

Dediquem una hora setmanal a la tutoria de grup per treballar la cohesió de grup, l’educació emocional, el control de les feines i aspectes organitzatius del curs. També fem tutories individualitzades amb cada alumne per orientar, reforçar o reconduir actituds.

Tutoria de matèria

Espai dedicat al reforç o ampliació de continguts treballats a la matèria en grups reduïts. Així, el professor de cada matèria pot orientar i ajudar l’alumne/a més fàcilment a cercar els recursos necessaris per afrontar, millorar i aprofundir els continguts curriculars mitjançant estratègies d’aprenentatge i organització pròpies de cada matèria.

Atenció a la diversitat

Fomentem el model inclusiu, que permet a tots els joves desenvolupar al màxim les seves capacitats des d’una atenció personalitzada. Comptem amb l’orientació de l’equip psicopedagògic de l’escola i amb el recolzament a l’aula de professorat de suport. 

Treballem amb diferents metodologies i models organitzatius que permeten atendre la diversitat, com l’aprenentatge significatiu i per projectes, així com els grups reduïts, desdoblaments i els reforços dins i fora de l’aula.

En el treball de les matèries acollim les diversitats a l’aula, propiciant diferents agrupacions per tal d’oferir el suport i les ajudes adequades a cada alumne. 

El DAI (Departament d’Atenció a la Inclusió) de l’escola, compta amb el suport de l’EAP (Equip d’Assessorament Psicològic) del Departament d’Educació, i amb un servei de logopèdia. A més també tenim contacte amb diferents especialistes externs que ens ajuden en la tasca educativa.

Comunicació amb les famílies

S’estableix una comunicació continuada amb les famílies a través del dia a dia, l’agenda, els informes trimestrals personalitzats i l’atenció telefònica o  el correu electrònic.  Al mateix temps, es realitzen diferents trobades al llarg del curs entre família i tutor per fer el seguiment de l’alumnat i consensuar estratègies d’orientació i millora.

Menjador

Menús revisats per dietistes i nutricionistes.

Transport escolar

Consulta aquí rutes, horaris, quotes, etc.

Batxillerat Dual

La doble titulació de batxillerat del sistema espanyol i nord-americà.