Educació
secundà­ria

Vine a veure'ns!

Demana una reunió personalitzada o visita’ns a les portes obertes.

Objectius de l’etapa

A l’etapa d’educació secundària, en què els alumnes entren a l’adolescència, els acompanyem en la formació de la personalitat i la presa de decisions.

Com treballem

Aprenentatge significatiu

En el treball de matèries i per projectes, els continguts curriculars apareixen contextualitzats. L’alumne és el protagonista i va avançant amb el suport del docent. 

Es fa un treball competencial, manipulatiu i vivencial, on l’aprenentatge va acompanyat de sortides i xerrades relacionades amb els continguts treballats a l’aula.

Treball cooperatiu

La cooperació, el treball conjunt, la discussió en grup i el conflicte cognitiu ajuden a consolidar els aprenentatges, afavoreixen la cohesió de grup i fomenten valors com ara el respecte i l’autonomia.

Grups reduïts

A partir del primer cicle hi ha grups reduïts en llengües i matemàtiques per tal de fer un treball competencial més profund i més proper.

Projecte tecnològic

Incorporem les competències digitals en el treball de les matèries. L’alumnat d’ESO disposa d’un dispositiu electrònic com a instrument de treball que, d’una banda, facilita el treball per projectes i cooperatiu, i alhora els ajuda a agafar responsabilitat en l’ús de les tecnologies.

Materials de treball

Es combina el llibre de text, amb el llibre digital i els materials d’elaboració pròpia. S’utilitzen principalment dues plataformes: el Classroom i el Clickedu, a través de les quals es pot accedir als continguts i materials de les diferents matèries.

Fomentem l’interès per aprendre

Projecte filosofia 3/18

Pretén desenvolupar les habilitats del pensament com esbrinar, raonar, investigar, deduir, imaginar… per enfortir la capacitat reflexiva i creativa de cadascú. Treballem el diàleg filosòfic. Fem també filosofia a partir d’altres materials que provenen de l’art i el cinema.

Pla lector

La lectura és un eix transversal de l’Escola, és l’aprenentatge que ens dona accés al món. 

Facilitem la lectura lliure i el foment del gust per a una lectura amb participació activa de professors, famílies i llibreters. 

Hi ha un espai diari dins l’horari dedicat a la lectura en silenci. També hem creat un club de lectura i establim anualment contacte directe amb autors i il·lustradors.

Anglès i francès com a llengües estrangeres

L’anglès és la primera llengua estrangera de l’escola, i posem èmfasi a l’aprenentatge vivencial i comunicatiu, treballant en grups reduïts i amb auxiliars de conversa.  Continuem integrant l’anglès en la matèria d’educació física en anglès i altres projectes d’escola. A més, s’ofereix l’optativa de francès a partir d’ESO1, i es realitza un intercanvi cultural i lingüístic a Lannion (Bretanya francesa).

A partir d’ESO3 s’ofereix la possibilitat de començar a cursar el Diploma Dual (High School Diploma), per obtenir simultàniament la doble titulació de batxillerat pròpia i del EUA.

Treball en valors, actituds i construcció del jo

Fem gestió i treball de les emocions. Consciència del propi jo i construcció de la personalitat.

Treballem les conductes, canvis i inquietuds pròpies de l’adolescència. Realitzem també un treball d’orientació cap a l’educació postobligatòria.

Escola verda

La nostra Escola està en un entorn privilegiat, que volem cuidar i integrar en els nostres aprenentatges. És per això que fem accions que ens ajuden a sensibilitzar-nos. 

Com a escola verda potenciem els esmorzars saludables, el treball de l’hort, la sensibilització de l’estalvi d’aigua i energia, el projecte de reciclatge d’oli “Oliclack”, el projecte “Revolta” de bioeconomia circular (fer compost a partir dels residus orgànics), el projecte “Apilo” (recollida de piles usades) i d’altres accions que fan de l’escola una comunitat sensible a l’entorn.

Les Big Bands

Els alumnes tenen la possibilitat de fer classe d’instrument en grups reduïts al migdia. Aquestes agrupacions musicals actuen a les festes com Sant Jordi, la Festa de l’Escola i en activitats especials.

Sortides curriculars

S’organitzen sortides vinculades al treball de les matèries, que permeten contextualitzar i fer més vivencial l’aprenentatge.

Robòtica

Treballem les competències digitals i consolidem el llenguatge de programació i robòtica. S’estimula la creativitat davant la solució de nous reptes i projectes, i participem a la trobada territorial de robòtica “Robotseny”.

Trobades, certàmens i concursos

Els alumnes participen en trobades, certàmens, concursos i activitats que els motiven a complementar l’aprenentatge, per exemple:

  • Certamen Infantil i Juvenil de Lectura en veu alta.
  • Proves Cangur, un concurs matemàtic anual que s’organitza en més de 30 països a la vegada amb l’objectiu d’acostar les matemàtiques als mes joves. 
  • Concurs de fotografia matemàtica.
  • Jocs Florals d’Escoles Coop (Federació de Cooperatives d’Educació de Catalunya).
  • Barcelona Pensa, trobada de filoscoles per debatre i reflexionar sobre un tema en concret.
  • Fòrum d’Escoles Verdes, trobades d’Escoles Verdes per compartir propostes, activitats i sensibilitats entorn de la sostenibilitat. 
  • Projectes Trams, realització de projectes i trobades col·laboratives amb altres escoles de la Fundació Trams entorn de diferents matèries.

Creem un ambient de convivència

Cooperatives d’alumnes

El treball dels valors cooperatius i l’emprenedoria s’inicia a ESO2 i es continua fins a ESO4. La cooperativa d’alumnes realitza activitats per obtenir beneficis, una part dels quals va destinat a finalitats socials.

Festes tradicionals i celebracions

Les activitats festives són un eix transversal important per a tota l’escola que afavoreix la cooperació d’alumnes de diferents edats i ens vincula amb les festes i tradicions populars del nostre territori.

Activitats intercicles

Estableixen vincles i referents entre les diferents etapes i fomenten la cohesió dins el centre. Per exemple la Festa Recreativa (ESO-Cicles), la Setmana de la Ciència (ESO-Batxillerat), Fer palmes (ESO-EP-EI), Jornades Culturals (EP-ESO)…

Colònies - Viatge

Tots els cursos fan  colònies i ESO4 un viatge durant el tercer trimestre, en què es treballen valors culturals i de convivència, i es reforcen els vincles entre els alumnes i la cohesió de grup.

Intercanvis

Permeten la descoberta de noves cultures i fomenten l’ús de llengües estrangeres dins d’un context real. Reforcen valors com la generositat, l’autonomia, la responsabilitat i el respecte. 

L’alumnat d’ESO3 que fa francès com a segona llengua estrangera realitza un intercanvi cultural a Lannion (Bretanya francesa).

Servei comunitari

Projecte de voluntariat en què es treballen valors com la solidaritat, el respecte, la generositat. Promou la iniciativa dels alumnes, que s’impliquen de manera activa a tasques socials i ajudes a tercers.

Projecte “Tots junts”

Participem en activitats culturals i esportives que organitza l’Ajuntament de Llinars per promoure la relació entre els centres educatius del municipi.

Bons hàbits alimentaris

Es treballen diàriament en tots els àpats que fem a l’escola. A l’hora de dinar, el menú és equilibrat, amb menjar ecològic de km 0 i fet a la mateixa escola.

Els mestres també hi són presents en aquest espai de migdia i, per tant, donen continuïtat al projecte educatiu del centre.

⛰️Tanquem uns dies plens d’emocions, natura i aprenentatge. El trekking aquàtic i totes les activitats que hem organitzat ens han regalat moments inoblidables. Ens en tornem amb la motxilla plena de records i moltes experiències que duraran més enllà d’aquests dies! 🏕️🪐

#eso1 #bassegodapark #e1014 #colònies2025

⛰️Tanquem uns dies plens d’emocions, natura i aprenentatge. El trekking aquàtic i totes les activitats que hem organitzat ens han regalat moments inoblidables. Ens en tornem amb la motxilla plena de records i moltes experiències que duraran més enllà d’aquests dies! 🏕️🪐

#eso1 #bassegodapark #e1014 #colònies2025
...

Aquest estiu vine a gaudir amb nosaltres! Del 25 de juny al 31 de juliol. 

Un estiu on…
🧢 Els més petits juguem i ens divertim en un entorn segur
🕵️ A primària explorem i experimentem
💦A ESO ens divertim amb sortides, aventures i colònies a mida.

T’imagines que aquest any siguin ells qui et despertin al matí? 

https://www.ginebro.cat/activitats-destiu/

#escolaginebró #llinarsdelvallès #casal #estiu #activitatsestiu

Aquest estiu vine a gaudir amb nosaltres! Del 25 de juny al 31 de juliol.

Un estiu on…
🧢 Els més petits juguem i ens divertim en un entorn segur
🕵️ A primària explorem i experimentem
💦A ESO ens divertim amb sortides, aventures i colònies a mida.

T’imagines que aquest any siguin ells qui et despertin al matí?

https://www.ginebro.cat/activitats-destiu/

#escolaginebró #llinarsdelvallès #casal #estiu #activitatsestiu
...

Quines colònies que estem vivint els de 1r d’Eso! Albanyà és ideal per gaudir de la natura, el riu, i l’espai còsmic! 
#eso1 #colonies #albanya #ep1014

Quines colònies que estem vivint els de 1r d’Eso! Albanyà és ideal per gaudir de la natura, el riu, i l’espai còsmic!
#eso1 #colonies #albanya #ep1014
...

Després d’un dia de bunyols, savis i emocions, 
estem llestos per desitjar-vos unes boniques i merescudes vacances! 

#eso1 #e1014 #setmanasanta

Després d’un dia de bunyols, savis i emocions,
estem llestos per desitjar-vos unes boniques i merescudes vacances!

#eso1 #e1014 #setmanasanta
...

Com és el jugar a bàsquet en cadira de rodes? Aquesta setmana els alumnes d'ESO2 de l'Escola Ginebró ho han experimentat en primera persona, en l'activitat de l’@aepompeufabra i Inclusive Basket Schools. La iniciativa s'ha organitzat en el marc de la Capitalitat del Bàsquet Femení, que es viu durant tot aquest 2025 a Llinars del Vallès.

S'ha volgut incidir en la importància de treballar per la inclusió social a través de l'esport, i s'ha comptat amb la col·laboració de Maria Heras i Sandra Liz, jugadores de l’UNES FC Barcelona, i d’Ivan Bustos @bustosip, que, a més d'explicar-nos la normativa del 3x3 i donar-nos consells, ens han demostrat les seves habilitats amb la pilota en cadira de rodes! 

Dilluns, l’acte ha comptat amb la presència de l’alcalde de Llinars del Vallès, Martí Pujol, que ha provat la dificultat d’encistellar des d’una cadira de rodes. I dimarts el regidor d’Esports, Gabriel Garcia-Miguel, tampoc s’ho ha volgut perdre.

#eso2 #inclusió #esport #capitalitatbasquetfemení

Com és el jugar a bàsquet en cadira de rodes? Aquesta setmana els alumnes d`ESO2 de l`Escola Ginebró ho han experimentat en primera persona, en l`activitat de l’@aepompeufabra i Inclusive Basket Schools. La iniciativa s`ha organitzat en el marc de la Capitalitat del Bàsquet Femení, que es viu durant tot aquest 2025 a Llinars del Vallès.

S`ha volgut incidir en la importància de treballar per la inclusió social a través de l`esport, i s`ha comptat amb la col·laboració de Maria Heras i Sandra Liz, jugadores de l’UNES FC Barcelona, i d’Ivan Bustos @bustosip, que, a més d`explicar-nos la normativa del 3x3 i donar-nos consells, ens han demostrat les seves habilitats amb la pilota en cadira de rodes!

Dilluns, l’acte ha comptat amb la presència de l’alcalde de Llinars del Vallès, Martí Pujol, que ha provat la dificultat d’encistellar des d’una cadira de rodes. I dimarts el regidor d’Esports, Gabriel Garcia-Miguel, tampoc s’ho ha volgut perdre.

#eso2 #inclusió #esport #capitalitatbasquetfemení
...

Som cooperativa, i formem persones.
Vine a veure’ns!

🚪www.ginebro.cat/portes-obertes
🙋🏻‍♀️ Demana una reunió informativa personalitzada

#infantil #primària #eso #batxillerat #ciclesformatius #fpo

#somcooperativa #formempersones

Som cooperativa, i formem persones.
Vine a veure’ns!

🚪www.ginebro.cat/portes-obertes
🙋🏻‍♀️ Demana una reunió informativa personalitzada

#infantil #primària #eso #batxillerat #ciclesformatius #fpo

#somcooperativa #formempersones
...

A les portes obertes de l’Escola Ginebró, descobriràs l’escola i t’explicarem el nostre projecte educatiu. T’hi esperem!

📆 Infantil: 15 i 16 de febrer
Primària: 15 de febrer
ESO: 16 de febrer

Inscriu-te a la visita amb cita prèvia i en grups reduïts (link a la bio).
www.ginebro.cat/portes-obertes

#somcooperativa #somginebró #formempersones #escolescoop #aec

A les portes obertes de l’Escola Ginebró, descobriràs l’escola i t’explicarem el nostre projecte educatiu. T’hi esperem!

📆 Infantil: 15 i 16 de febrer
Primària: 15 de febrer
ESO: 16 de febrer

Inscriu-te a la visita amb cita prèvia i en grups reduïts (link a la bio).
www.ginebro.cat/portes-obertes

#somcooperativa #somginebró #formempersones #escolescoop #aec
...

Comencem el segon trimestre amb les piles carregades! #eso1 #e10_14

Comencem el segon trimestre amb les piles carregades! #eso1 #e10_14 ...

Hola!👋 Ens vols conèixer? Vine a les Portes Obertes!

GENER
🗓️ Diumenge 12/01: batxillerat i cicles formatius

FEBRER
🗓️ Dissabte 15/02: infantil i primària
🗓️ Diumenge 16/02: infantil i ESO

🖊️ www.ginebro.cat/portes-obertes
Link a la bio per demanar dia i hora (grups reduïts i amb cita prèvia)
Us hi esperem!!

Hola!👋 Ens vols conèixer? Vine a les Portes Obertes!

GENER
🗓️ Diumenge 12/01: batxillerat i cicles formatius

FEBRER
🗓️ Dissabte 15/02: infantil i primària
🗓️ Diumenge 16/02: infantil i ESO

🖊️ www.ginebro.cat/portes-obertes
Link a la bio per demanar dia i hora (grups reduïts i amb cita prèvia)
Us hi esperem!!
...

Atenció a l’alumnat

Tutoria

Fem un seguiment personalitzat de l’alumne, i cada curs té tres tutors i un cotutor. 

Dediquem una hora setmanal a la tutoria de grup per treballar la cohesió de grup, l’educació emocional, el control de les feines i aspectes organitzatius del curs. També fem tutories individualitzades amb cada alumne per orientar, reforçar o reconduir actituds.

Tutoria de matèria

Espai dedicat al reforç o ampliació de continguts treballats a la matèria en grups reduïts. Així, el professor de cada matèria pot orientar i ajudar l’alumne/a més fàcilment a cercar els recursos necessaris per afrontar, millorar i aprofundir els continguts curriculars mitjançant estratègies d’aprenentatge i organització pròpies de cada matèria.

Atenció a la diversitat

Fomentem el model inclusiu, que permet a tots els joves desenvolupar al màxim les seves capacitats des d’una atenció personalitzada. Comptem amb l’orientació de l’equip psicopedagògic de l’escola i amb el recolzament a l’aula de professorat de suport. 

Treballem amb diferents metodologies i models organitzatius que permeten atendre la diversitat, com l’aprenentatge significatiu i per projectes, així com els grups reduïts, desdoblaments i els reforços dins i fora de l’aula.

En el treball de les matèries acollim les diversitats a l’aula, propiciant diferents agrupacions per tal d’oferir el suport i les ajudes adequades a cada alumne. 

El DAI (Departament d’Atenció a la Inclusió) de l’escola, compta amb el suport de l’EAP (Equip d’Assessorament Psicològic) del Departament d’Educació, i amb un servei de logopèdia. A més també tenim contacte amb diferents especialistes externs que ens ajuden en la tasca educativa.

Comunicació amb les famílies

S’estableix una comunicació continuada amb les famílies a través del dia a dia, l’agenda, els informes trimestrals personalitzats i l’atenció telefònica o  el correu electrònic.  Al mateix temps, es realitzen diferents trobades al llarg del curs entre família i tutor per fer el seguiment de l’alumnat i consensuar estratègies d’orientació i millora.

Menjador

Menús revisats per dietistes i nutricionistes.

Transport escolar

Consulta aquí rutes, horaris, quotes, etc.

Batxillerat Dual

La doble titulació de batxillerat del sistema espanyol i nord-americà.