Batxillerat
- Batxillerat (a partir de 16 anys)
- Títol de batxiller
- Itineraris: ciències i tecnologia / humanitats i ciències socials / arts plàstiques i disseny
- Modalitat Batxillerat Dual (opcional)
- 2 cursos acadèmics: 1r i 2n de batxillerat
-
Classes de 8 a 14:30h
Tutories de matèria de 15:30 a 17:30h
Matrícula oberta
Demana una reunió personalitzada i vine a conèixer el nostre projecte educatiu.
Itineraris i modalitats
- Ciències i tecnologia
- Humanitats i ciències socials
- Arts plàstiques i disseny
També es pot cursar el Batxillerat Dual (High School Diploma), que permet obtenir simultàniament la titulació de batxillerat pròpia i dels EUA.
Els nostres resultats
Dades mitjanes dels últims 5 anys
46
Diplomes d'excelència
a les PAU
15
Premis de Recerca Jove
als alumnes
2
Premis de Recerca Jove
al centre
Els Treballs de Recerca
El dia a dia
Visita Virtual
Objectius
El batxillerat pretén garantir una formació integral de l’alumnat, en diferents àmbits:
- Consolidar una maduresa personal i social que li permeti actuar d’una manera responsable i autònoma i desenvolupar el seu esperit crític.
- Adquirir una metodologia adient i una visió del món oberta i tolerant.
- Orientar per tal que canalitzi les seves preferències i capacitats.
- Preparar per a estudis posteriors (professionals i universitaris), i per a l’accés al món laboral.
Pla d'estudis
Matèries comunes | 1r Batx. | 2n Batx. |
---|---|---|
Llengua catalana i literatura | 2 | 2 |
Llengua castellana i literatura | 2 | 2 |
Llengua estrangera - anglès | 3 | 3 |
Filosofia | 2 | |
Educació física | 2 | |
Història de la filosofia | 3 | |
Història | 3 | |
Tutoria | 1 | 1 |
ITINERARI HUMANITATS I CIÈNCIES SOCIALS | 1r Batx. | 2n Batx. |
---|---|---|
Matemàtiques CS / Llengua i cultura llatines | 3 | 4 |
Economia / Literatura universal | 3 | |
Economia / Ha. Món Contemporani | 3 | |
Funcionament Empresa i Disseny Negoci / Història de l'Art | 4 | |
Literatura castellana / Geografia | 4 |
ITINERARI CIÈNCIES I TECNOLOGIA | 1r Batx. | 2n Batx. |
---|---|---|
Matemàtiques | 3 | 4 |
Biologia / Dibuix tècnic | 3 | 4 |
Química / Tecnologia i Enginyeria | 3 | 4 |
ITINERARI ARTS PLÀSTIQUES I DISSENY | 1r Batx. | 2n Batx. |
---|---|---|
Dibuix artístic | 3 | 4 |
Projectes artístics | 3 | |
Dibuix tècnic aplicat a les arts | 3 | |
Fonaments artístics | 4 | |
Disseny | 4 |
OPTATIVA ANUAL | 1r Batx. | 2n Batx. |
---|---|---|
Psicologia / Biomedicina / Funcionament de l’empresa / Creació fotogràfica i cinema / Taller de creació escènica / Física | 3 | |
Física / Tècniques d’expressió graficoplàstiques / ODS | 4 |
OPTATIVES TRIMESTRALS | 1r Batx. | 2n Batx. |
---|---|---|
Problemàtiques socials (debat) / Creació literària / Publicitat / Reptes científics de biologia-geologia / Matemàtiques aplicades | 3 | |
Reptes científics de física-química / Comunicació audiovisual / Ciutadania, política i dret / Programació i robòtica / Disseny 2D i 3D | 3 |
Treball de recerca
El treball de recerca és un projecte d’investigació a partir dels interessos personals i professionals de l’alumne. Normalment, es fa en la modalitat escollida i a partir de temes proposats pel centre o pels propis alumnes.
S’avalua la maduresa de l’alumne pel que fa a la iniciativa, ordre, rigor, constància en el desenvolupament d’una tasca i capacitat per a recórrer a les fonts d’informació més adients. I es valora fonamentalment el treball i l’enfocament pràctic del treball.
L’alumne és assessorat pel seu tutor personal en les primeres fases i pel seu tutor específic, que fa el seguiment i acompanyament mitjançant la valoració i el retorn dels esborranys. El treball es realitza durant els dos cursos de batxillerat, des del primer trimestre de 1r fins al primer trimestre de 2n, en què es presenta la memòria final.
El procés culmina amb la jornada d’exposicions de treballs de recerca, on l’alumnat exposa i defensa oralment el seu treball. La sessió té lloc un dissabte al matí per afavorir la presència de famílies i amics.
Com treballem
Durada i horaris
El Batxillerat s’estructura en dos cursos acadèmics, que convencionalment comprenen dels 16 als 18 anys. En determinades circumstàncies i amb acord amb la família es pot tramitar un pla individualitzat per cursar el batxillerat en tres anys.
Les classes comencen cada matí a les 8 h i acaben a les 14.30 h del migdia.
Tutories de matèria i estudi
A les tardes, en horari de 15.30 a 17.30, hi ha les tutories de matèria, en què el professor específic de cada matèria atén les necessitats i dubtes de l’alumnat que ho requereix. La convocatòria de la tutoria de matèria és bidireccional: la pot convocar el professor requerint l’assistència de l’alumne que creu la ho necessita; o bé la pot demanar l’alumne/a.
Els alumnes també poden treballar en aules d’estudi o a l’espai social, oberts de dilluns a divendres fins a les 20 h.
Avaluació
El curs consta de tres avaluacions oficials ordinàries, distribuïdes per trimestres.
Es fan recuperacions de les dues primeres avaluacions després de Setmana Santa; i al juny hi ha la convocatòria oficial extraordinària de 2n de batxillerat.
A banda, a 1r de batxillerat es fa una preavaluació a mitjans del primer trimestre, per tal de fer la valoració inicial de l’alumne/a, veure les seves potencialitats, interessos i necessitats, i valorar si l’alumne/a està ben situat en l’itinerari triat. S’informa les famílies i es planifiquen estratègies d’acció i millora.
Fomentem l’interès per aprendre
- Participem en certàmens i concursos: Bojos per l’economia, Bojos per la ciència i FiloOlimpiades de Catalunya, entre d’altres.
- Fomentem l’interès per la pràctica de la llengua anglesa amb auxiliars de conversa en classes desdoblades.
- Fomentem el pensament crític, la capacitat d’argumentar i la capacitat de defensar oralment les pròpies idees participant en la Lliga de debat de secundària i batxillerat de la Xarxa Vives.
- Participem en concursos de premis de Treball de Recerca, com els Premis de Recerca Jove que convoca el Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, en els quals hem obtingut 15 premis en els 20 cursos que portem fent batxillerat. També hem rebut 2 Premis de recerca jove al centre.
Creem un ambient cultural i de convivència
- Fem sortides de convivència a principis del primer curs perquè alumnat i tutors es coneguin millor.
- S’organitzen sortides curriculars, com a mínim una per trimestre, vinculades amb els continguts del curs per promoure un aprenentatge més vivencial.
- Participem en activitats culturals (setmana de la ciència, jocs florals…) i interactuem amb l’entorn cultural (cinema, teatre, exposicions…)
- Viatge de final d’etapa a 2n de Batxillerat.
Atenció personalitzada
Tutoria i atenció a la diversitat
La tutoria a batxillerat, com a la resta de les etapes, és l’eix que ens permet treure el màxim potencial de cada alumne i garantir l’atenció a la diversitat.
És indispensable un bon acompanyament, per tal de fer un acurat seguiment acadèmic i personal, i una adequada orientació acadèmica i professional.
Potenciem les competències clau personals i professionals de cadascú, treballant la cultura de l’esforç i fomentant la maduresa, la responsabilitat i el compromís, tant a nivell individual com grupal.
La tutoria també implica acompanyar en l’aprenentatge d’estratègies d’estudi, el procés de maduració de l’alumnat i la motivació.
D’altra banda, treballem el sentit de pertinença i la cohesió de grup a través d’activitats de dinamització grupals entre els nois i noies de tots els cicles formatius.
Comunicació amb les famílies
Al llarg del curs, el tutor fa una mitjana de tres entrevistes personals amb els pares per tal de valorar la feina de l’alumne/a, atendre les necessitats que vagin sorgint i planificar les estratègies d’acció i millora que siguin pertinents. A més, hi ha una comunicació constant i fluida via correu electrònic o telefònica família-tutor.
Tutoria de matèria
Espai on el professor de cada matèria de manera individual o en petits grups de treball ajuda l’alumne/a a cercar els recursos necessaris per afrontar, millorar i aprofundir els continguts curriculars. La convocatòria de tutoria de matèria és bidireccional, és a dir, la pot convocar el professor si ho considera convenient, o la pot sol·licitar l’alumne/a si es troba amb dubtes o dificultats.
Batxillerat Dual
La doble titulació de batxillerat del sistema espanyol i nord-americà.
Lliga de debat
Participem per equips a la Lliga de Debat de la Xarxa Vives
Premis i reconeixements
Reconeixement de l’esforç i treball en equip en diferents àmbit