Educació
primària
- Educació Primària (de 6 a 12 anys)
- 6 cursos: EP1, EP2, EP3, EP4, EP5 I EP6
- De 9 a 16:30h
Objectius de l’etapa
A l’etapa d’educació primària els nens i nenes adquireixes habilitats i competències bàsiques per tal de:
- Consolidar els aprenentatges fonamentals
- Potenciar la seva curiositat per aprendre.
- Fomentar les habilitats personals i socials.
- Incloure com a valor principal les arts plàstiques, la dansa, la música i l’esport.
- Potenciar l’autonomia de l’alumne a partir de rutines de treball, estudi i hàbits.
Com treballem
- L’aprenentatge des de les àrees es fa mitjançant projectes i agrupacions diverses dins de la mateixa àrea. I es treballen les competències bàsiques d’expressió, comprensió oral i escrita i matemàtiquest.
- Els projectes són interdisciplinaris (medi, llengua i matemàtiques) i s’originen a partir d’un plantejament motivador per a l’alumne, amb un repte i un producte final que doni resposta (situacions d’aprenentatge). Potenciem el treball cooperatiu i l’autonomia de l’alumne.
- Els ambients són espais d’aprenentatge en grups reduïts. S’utilitzen materials específics per fer un treball manipulatiu, creatiu i experimental, i una metodologia que fomenti habilitats i processos. Fem múltiples ambients, que poden variar segons el cicle: robòtica, expressió oral/àgora, gea, enginy, experimentació/physis, matemàtiques/pi, tecnologia, expressió musical, etc.
Projecte tecnològic
Incorporem les competències digitals en el treball de les àrees. Cada alumne de 5è i 6è disposa d’un dispositiu electrònic com a instrument de treball que permet potenciar el treball per projectes i cooperatiu, i aprendre a fer-ne un ús responsable com a eina d’innovació i treball.
Materials de treball
- Vivencial i actiu.
- Real i a partir de l’entorn més proper.
- Participatiu, des de les seves experiències.
- Col·laboratiu, cooperatiu i individual.
- Creatiu i lúdic.
Fomentem l’interès per aprendre
Projecte filosofia 3/18
Pretén desenvolupar les habilitats del pensament com; esbrinar, raonar, investigar, deduir, imaginar… per enfortir la capacitat reflexiva i creativa de cadascú. Treballem el diàleg filosòfic. Fem també filosofia a partir d’altres material com l’art i el cinema.
Pla lector
La lectura és un eix vertebrador de l’escola, és l’aprenentatge que ens dona accés al món. És per això que es fomenta diàriament, es promou el gust per llegir, es vincula a l’aprenentatge curricular i es viu com a una oportunitat per promoure valors.
Anglès com a llengua estrangera
Realitzem l’aprenentatge de l’anglès en un marc natural i contextualitzat. Utilitzem l’educació física per introduir vocabulari i incrementar l’ús de la llengua anglesa a l’escola
comptem amb un auxiliar de conversa natiu per potenciar l’expressió oral i també realitzem altres activitats i ambients d’aprenentatge en aquest idioma.
Dansa
Potenciem la dansa i l’expressió corporal, que formen part del projecte pedagògic de l’escola i del creixement personal dels alumnes. La dansa és el llenguatge del cos i alhora una activitat psicomotriu que combina harmoniosament els moviments. El seu treball i desenvolupament permet coordinar destresa física, activitat intel·lectual i l’expressió d’emocions i sentiments. Tots els alumnes fan dansa.
Les Big Bands
Els alumnes d’EP4, EP5 i EP6 tenen la possibilitat de fer classe d’instrument en petit grup durant l’estona del migdia. Aquesta activitat ens porta a crear les Big Bands de cada curs integrades amb el treball que es fa des de l’àrea de música. Aquestes agrupacions musicals tenen un paper molt actiu en les festes i activitats diverses de l’escola.
Escola verda
La nostra escola està en un entorn privilegiat, que volem cuidar i integrar en els nostres aprenentatges. És per això que fem accions que ens ajuden a sensibilitzar-nos.
Com a escola verda potenciem el treball de l’hort, la sensibilització de l’estalvi d’aigua i energia, el projecte de reciclatge d’oli “Oliclack”, el projecte “Revolta” de bioeconomia circular (fer compost a partir dels residus orgànics), el projecte “Apilo” (recollida de piles usades) i d’altres accions que fan de l’escola una comunitat sensible a l’entorn.
Piscina
Amb aquesta activitat setmanal en horari escolar, potenciem l’autonomia i l’adaptació al medi aquàtic. A més, nedar és un dels esports més complets que existeixen. Es realitza a EP1 i EP2.
Robòtica
A partir d’ambients d’aprenentatge amb grups reduïts, s’introdueix la robòtica, la programació, i el pensament computacional.
Sortides de treball
S’organitzen sortides vinculades al treball des de les àrees, que permeten contextualitzar i fer més vivencial l’aprenentatge.
Escacs
Els alumnes d’EP3 i EP4 fan un curs d’iniciació i aprofundiment d’escacs intensiu durant 15 dies.
Trobades, certàmens i concursos
Els alumnes participen en trobades, certàmens, concursos i activitats que els motiven a complementar l’aprenentatge, per exemple:
- Certamen Infantil i Juvenil de Lectura en veu alta.
- Jocs Florals d’Escoles Coop (Federació de Cooperatives d’Educació de Catalunya).
- Proves Cangur, un concurs matemàtic anual que s’organitza en més de 30 països a la vegada amb l’objectiu d’acostar les matemàtiques als més joves.
- Barcelona Pensa, trobada de filoscoles per debatre i reflexionar sobre un tema concret.
- Fòrum d’Escoles Verdes, trobada d’Escoles Verdes per compartir propostes, activitats i sensibilitats entorn de la sostenibilitat.
- Projectes Tr@ms, realització de projectes i trobades col·laboratives amb altres escoles de la Fundació Tr@ms entorn de diferents matèries.
Creem un ambient de convivència
Festes tradicionals i celebracions
Són un eix transversal important per a tota l’escola que afavoreix la cooperació d’alumnes de diferents edats i ens vincula amb les festes i tradicions populars del nostre territori.
Teatres i concerts
Es fan concerts d’agrupacions musicals a final de cada trimestre i representacions de teatre per Nadal (EP3) i per Sant Jordi (EP5).
Colònies
Tots els cursos fan colònies a final de curs que serveixen per afavorir la convivència.
Projecte “Tots junts”
Participem en activitats culturals i esportives que organitza l’Ajuntament de Llinars per promoure la relació entre els centres educatius dels municipis.
Bons hàbits alimentaris
Es treballen diàriament en tots els àpats que fem a l’escola, esmorzar, dinar i berenar. A mig matí s’esmorza sempre una peça de fruita i per berenar es combina entre diferents opcions. A l’hora de dinar, el menú és equilibrat, amb menjar ecològic de km 0 i fet a la mateixa escola.
Les mestres també hi són present en aquest espai de migdia i per tant donen continuïtat al projecte educatiu del centre.
Atenció a l’alumnat
Tutoria
Es fa un seguiment individual i personalitzat dels alumnes des de ben a prop, ja que els mestres estem tota la jornada al centre. Els tutors gestionem les diferents situacions del dia a dia.
Les activitats i dinàmiques de grup fomenten la confiança, el coneixement i la cohesió de grup dins l’hora de la tutoria, l’educació emocional o en altres moments.
Atenció a la diversitat
Fomentem el model inclusiu, que permet a tots els infants desenvolupar al màxim les seves capacitats des d’una atenció personalitzada. Comptem amb l’orientació de l’equip psicopedagògic de l’escola i amb el recolzament a l’aula de mestres de suport.
Treballem amb diferents metodologies: ambients, en un espai d’aprenentatge vivencial i manipulatiu en grups reduïts, i projectes, que permet atendre a la diversitat.
En el treball de les àrees acollim les diversitats a l’aula, propiciant diferents agrupacions per tal d’oferir el suport i les ajudes adequades a cada alumne.
El DAI (Departament d’Atenció a la Inclusió) de l’escola, compta amb el suport de l’EAP (Equip d’Assessorament Psicològic) del Departament d’Educació, i amb un servei de logopèdia. A més també tenim contacte amb diferents especialistes externs que ens ajuden en la tasca educativa.
Comunicació amb les famílies
S’estableix una comunicació continuada amb les famílies a través del dia a dia, tant a la sortida de la tarda com a través de l’agenda, els informes trimestrals personalitzats, per telèfon i amb les entrevistes de seguiment periòdiques per cada alumne.
Serveis
Acollida
Servei de matí i de tarda.
Transport escolar
Consulta aquí rutes, horaris, quotes, etc.
Extraescolars
Activitats després de la jornada escolar.