Cercar:

“Per viatjar lluny, no hi ha millor nau que un llibre”

Emily Dickinson (1830-1886) Poetessa nord-americana

Pla Lector

El Pla Lector de l’escola és una iniciativa que implica a tot el professorat de les diferents etapes educatives del centre, els alumnes i les seves famílies.

És una oportunitat per promoure el gust per llegir, ensenyar valors i vincular l’aprenentatge de la lectura al treball curricular.

L’Escola Ginebró també formem part de la xarxa de biblioteques escolars del Departament d’Ensenyament, i l’aplicació ePèrgam permet consultar els llibres que hi tenim catalogats.

Quins són els objectius?

Desvetllar la curiositat pels llibres

Fomentar l’hàbit lector

Facilitar l’accés al saber

Activar la ment, la imaginació i la creació

Educar en la concentració

Millorar la comprensió lectora

Enriquir el llenguatge oral i escrit

Aprendre a relacionar la lectura amb els coneixements tant de la vida com acadèmics

Llegir per gaudir, llegir per aprendre

Amb quines eines es treballa?

Maletes viatgeres, que els alumnes s’emporten a casa per compartir amb la família

Contes per llegir, per explicar, per compartir...

Acompanyants lectors

Lectura individual i col·lectiva

Lectura en veu alta d’alumnes i mestres

Recomanacions de llibres

Visita de llibreters

Treball d’autors i il·lustradors

Sortides a biblioteques

Participació en certàmens i jocs florals

Clubs de lectura

Qui s’implica en aquesta iniciativa?

Els alumnes. Lectura diària, individual, col·lectiva, en veu alta, en silenci...

L’escola: tots els mestres, de qualsevol matèria, s'impliquen en l'estona de lectura dels alumnes. A més l'escola organitza activitats, xerrades i sortides ben definides i pautades tant per als alumnes com per a les famílies.

Les famílies. Participen en el procés d’aprenentatge de la lectoescriptura i potencien el gust i motivació per la lectura.