“With languages, you are at home anywhere”
“Amb idiomes ets a casa en qualsevol lloc”. Edward De Waal
“Amb idiomes ets a casa en qualsevol lloc”. Edward De Waal
L’aprenentatge de l’anglès al Ginebró comença als 3 anys, d’una manera molt natural i partint d’activitats vivencials.
Aquesta línia de treball té continuïtat durant totes les etapes educatives, en què es treballa per afavorir l’adquisició i el desenvolupament d’habilitats comunicatives i de socialització.
L’anglès també té presència en les activitats extraescolars i d’estiu.
Fomentem la presència “natural” de l’anglès, és a dir, els nens i nenes, des de ben petits, estan exposats a l’anglès oral en situacions reals: converses, jocs, excursions, vídeos, contes, activitats de psicomotricitat, etc.
És bàsic que els alumnes perdin la por a expressar-se en anglès. I aquí hi tenen un paper molt important les auxiliars de conversa, que creen un vincle i clima de confiança amb els alumnes. Els animen a parlar malgrat els errors que puguin cometre, i quan els nens i nenes veuen que són capaços de fer-se entendre, l’aprenentatge és molt més motivador i efectiu.
També introduïm l’anglès com a tercera llengua en el dia a dia de l’escola: en els passadissos, les activitats i festes de l’escola, les colònies, etc.
Seguim fomentant la presència “natural” de l’anglès, exposant els alumnes a situacions reals:
A cicle inicial es fa especial incís a l’adquisició de vocabulari i a la pronunciació, i es pren consciència de la diferència entre anglès escrit o oral. A partir de cicle mitjà ja es treballa la consciència gramatical i es potencia l’anglès escrit.
A ESO seguim posant èmfasi en l’aprenentatge vivencial i comunicatiu de l’anglès, tant a partir d’activitats orals com escrites.
Aquesta metodologia està avalada pels bons resultats obtinguts a les proves de competències bàsiques de 6è de primària i 4t d’ESO.
A partir de temes d’interès pels alumnes i des de la mirada dels joves, fomentem l’adquisició de l’anglès oral i escrit.
Per exemple, la seguretat viària, l’entrevista de feina, la sostenibilitat, etc. són eixos a partir dels quals l’anglès també esdevé una eina per desenvolupar l’esperit crític dels alumnes.
L’anglès s’ofereix com a activitat extraescolar a partir dels 3 anys, en grups que s’organitzen a partir del nivell dels alumnes i no segons el grup escolar.
L’anglès extraescolar s’imparteix en col·laboració amb Cambridge School i el seu equip de professors natius i experimentats prepara els alumnes per obtenir titulacions oficials.
D’altra banda, les activitats d’estiu organitzades a l’escola són una molt bona ocasió per seguir aprenent anglès en un ambient distès i lúdic, mitjançant cançons, jocs i activitats diverses.