Cercar:

“La música és el veritable llenguatge universal”

Carl Maria von Weber (1786-1826) Compositor alemany

Arts i Música

El Projecte d’Arts, Música i Dansa és una iniciativa clau per al desenvolupament de la creativitat, la identitat personal, el pensament crític, la interacció amb el món físic i social, la sensibilitat i l’expressió artística de l’alumnat.

Tenim mestres i docents especialistes en les diferents arts, que ens acompanyen en totes les etapes escolars, des d’infantil fins als cursos post-obligatoris:

Arts i Música

Arts Visuals i Plàstiques

  • Treballem la producció artística amb diferents materials i suports, el descobriment d’artistes del món de l’art i de la cultura visual, i l’aprenentatge de diferents estils i tècniques.
  • Desenvolupem estratègies per entendre els processos artístics des de l’observació, la reflexió crítica i la interpretació del seus significats.
  • Al batxillerat artístic-escènic aprofundim en tres línies: l’educació perceptual i sensible davant de les imatges i l’art des d’una noció crítica, la reflexió activa amb la recerca de solucions alternatives i la realització pràctica manual i mediàtica d’idees i projectes.
  • Visitem centres culturals, museus i exposicions, sempre amb una visió interdisciplinar i de treball en xarxa. I fem present l’art en els diferents espais de l’escola realitzant instal·lacions artístiques

Música i Dansa

  • Treballem la música i la dansa des d’EI3 a EP6, de forma sistemàtica. I ensenyem el repertori de cançons tradicionals catalanes de les festes que celebrem durant el curs
  • Realitzem activitats que estimulen les preferències dels alumnes vers la interpretació amb la veu o amb instruments: tallers d’expressió, cant coral, informàtica musical, Big Band, “combos”, classes d’instrument, orquestres, intercanvis musicals, concerts…
  • Potenciem l’expressió corporal i el gust pel moviment per mitjà de la dansa i a partir de diferents tècniques d’expressió com la desinhibició, la comunicació verbal i no verbal, la relació amb els altres, el control del cos, el ritme, la improvisació, la creativitat i la teatralització.
  • Treballem també la música i dansa dins de la modalitat d’arts escèniques de l’itinerari de batxillerat artístic-escènic.

Teatre i Arts Escèniques

  • Treballem habilitats d’expressió oral i corporal.
  • A infantil, primària i ESO fem petites representacions i obres de teatre en diferents idiomes que es presenten a la resta de companys de l’escola i a les famílies.
  • El teatre és un eix fonamental de la modalitat d’arts escèniques de l’itinerari de batxillerat artístic-escènic, i hi treballem aspectes d’interpretació, dicció, moviment i cant
  • Participem en mostres de teatre a nivell local i nacional.