SMX
El Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Sistemes Microinformàtics i Xarxes (SMX) forma part de la família professional Informàtica i Comunicacions.
Aquests estudis capaciten per instal·lar i mantenir serveis de xarxes fixes i mòbils, serveis d’Internet i sistema informàtics, i també per prestar suport als usuaris.
El Ginebró compta amb aules i recursos que permeten optimitzar les classes teòriques i pràctiques al màxim. A SMX els alumnes aprenen una professió a través de casos pràctics i situacions reals, i estableixen contacte amb el món laboral i professional des del primer dia.
Sortides professionals:
Continuïtat dels estudis:
Les persones que no compleixin cap dels requisits esmentats han de superar una prova d’accés regulada pel Departament d’Ensenyament.
El currículum s’organitza en mòduls agrupats per unitats formatives, aquests tenen la següent distribució:
La Formació en Centres de Treball es pot iniciar un cop superat el primer trimestre i sempre que el claustre de professors ho consideri convenient.
La durada total és de 350 hores i es poden fer un màxim de 4 hores diàries durant el curs i un màxim de 7 hores diàries fora del curs.
L’escola d’acord amb les empreses col·laboradores i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat proporciona un conveni oficial de pràctiques als alumnes. La formalització del contracte de pràctiques compren l’acceptació de totes les parts implicades (alumne, escola, Generalitat i empresa), en qualsevol cas es pot extingir el conveni si l’alumne té actituds o capacitats no idònies, o bé, si l’empresa incompleix les condicions que asseguren el caràcter formatiu, les normes de seguretat…
La normativa oficial estableix uns criteris per a l’exempció total o parcial de les pràctiques en el cas que l’alumne implicat aporti la documentació pertinent.
Crèdit interdisciplinar que aglutina els coneixements adquirits durant el cicle formatiu en un treball. Es fa al llarg de 2 setmanes i finalitza amb la presentació i defensa del treball davant d’un tribunal.
En el primer curs l’horari de classes serà de 8h a 14:30h. Mentre que en el segon curs serà de 8h a 13:30h, i es realitzaran les pràctiques en empreses durant la tarda.
El curs acadèmic s’organitza en 3 trimestres. D’aquesta manera hi ha tres sessions d’avaluació ordinàries i una d’extraordinària; hi haurà un butlletí de qualificacions cada vegada.
Donades les característiques del cicle formatiu l’alumne haurà de disposar d’un ordinador portàtil propi, que portarà a classe cada dia. No es fan servir llibres de text.
Utilitzem diferents mecàniques de joc a tutoria del propi cicle amb la finalitat de potenciar la motivació, la concentració, l’esforç, la fidelització i altres valors positius comuns entre els jocs: http://enaitzem.wixsite.com/smartgamesmx
Es compren ordinadors de muntatge i manteniment cada curs escolar.
L’aprenentatge servei és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte, en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo. Per exemple:
“Aprenem a editar un vídeo”: els alumnes de SMX ensenyen als alumnes de 1r d’AAFE a utilitzar l’editor de vídeo KINOVEA amb la finalitat d’aplicar-lo a estudi de tècniques esportives que es treballaran al llarg del cicle, així com adquirir destresa en l’edició de vídeos amb altres finalitats, per exemple vídeos promocionals pel projecte JET.
Altres experiències: creació d’apps de serveis per a institucions educatives com ara la pròpia escola Ginebró o l’Escola de Música de Premià de Dalt.
Es participa en projectes d’àmbits molt diversos com el Projecte Mooding, de fotografia i vídeos 3D, de robòtica, el concurs de pàgines web, etc.
La tutoria és imprescindible per assessorar i orientar els alumnes en el vessant acadèmic i personal, i els permet prendre consciència de les seves capacitats claus i professionals.
Partim el principi que la proximitat és un dels eixos vertebrals del projecte pedagògic del Ginebró, per tal de dinamitzar la vida socioafectiva del grup-classe i orientar els alumnes tenint en compte les particularitats de cadascú.
Treballem de manera sistemàtica la cultura de l’esforç i potenciem la maduresa, la responsabilitat i el compromís. I vertebrem l’acció tutorial en els eixos següents:
Tot l’equip de mestres vetlla per l’orientació acadèmica, personal i professional i el seguiment personalitzat de cada alumne/a.