Mes: febrer de 2025
Descobrint la Història: Sortides de Socials a 1r i 2n d’ESO
Els alumnes de 1r d’ESO han fet una ruta pel jaciment prehistòric de Céllecs, un espai únic on han après com vivien els nostres avantpassats. Han vist estructures antigues, descobert com es fabricaven les eines de pedra i conegut més a fons les creences i costums d’aquella època.
A més de la vessant històrica, l’excursió ha estat també una bona oportunitat per gaudir de la natura i fer una petita caminada entre paisatges muntanyencs.
Per als alumnes de 2n d’ESO, la sortida ens ha portat al cor de Barcelona, on hem recorregut els carrers del Barri Gòtic per conèixer de prop com era la ciutat a l’Edat Mitjana.
Hem visitat edificis emblemàtics com la Catedral, la plaça del Pi o l’antiga muralla romana, descobrint com la ciutat va créixer i es va transformar al llarg dels segles.
Aquestes sortides han estat una gran oportunitat per veure en directe allò que estudiem a classe. Poder caminar pels mateixos espais on van viure els nostres avantpassats ens ajuda a entendre millor la història i a connectar amb ella d’una manera més vivencial.
Escacs a l’escola
I4: Projecte “Els oficis”
I5: Projecte “Els trens”
EP3 inicia el projecte
Els nens i nenes d’EP3 hem començar un nou projecte. Aquest tracta sobre el nostre poble, el seu entorn i els sectors de treball que s’hi donen. Com ens agrada dir, no hi ha millor manera de treballar que fer-ho de manera vivencial i poder veure en primera persona tot allò que treballem a l’aula. Aquests dies hem tingut la sort de poder fer algunes activitat relacionades amb el projecte. Primer de tot vam anar a la granja Can Bordoi a conèixer el sector primari i tota la resta de sectors que fan que aquesta sigui una empresa del territori amb una economia circular. Aquesta setmana també hem rebut la visita de l’Alcalde de Llinars, en Martí Pujol, que ens a explicat com s’organitza un poble, quins serveis i necessitats té. Sempre és molt enriquidor escoltar les explicacions per entendre com es pensen i es prenen les decisions.