Ambient de Physis

Aquesta vegada us volem compartir com és l’ambient de Physis. *Physis *és una paraula que ve del greg, i vol dir natura, créixer, brotar… Sota aquesta definició ens interessava que els nens i nenes de l’escola creessin una connexió més directa amb l’entorn, entenguessin els cicles naturals que s’hi donen i tinguessin una mirada d’interès i curiositat cap a tot allò que els envolta. Dins del ambients, també de manera transversal a tota l’etapa de primària, es treballa l’hort, els insectes de l’entorn, la climatologia,…

Celebració de Santa Cecília 2024

Concert de Santa Cecília, com a cloenda d’una setmana musical amb moltes activitats com les “Benvingudes musicals” de bon matí, titelles, cantades… i que es tanca amb el concert. Tothom mudat, diada de festa grossa, amb una mica de neguit per fer-ho bé i amb molta il·lusió. Els alumnes d’EP4 en són els organitzadors i preparen el programa del Concert, els postres de músic, la cançó de Santa Cecília i ens ensenyen la cançó que cantarem conjuntament. La tarda del concert hi són convidades les famílies d’EP1, que enguany s’han afegit a cantar, igual com els alumnes de tots els cursos i els mestres cantant la seva cançó. El concert ha estat una mostra de cançons, compartir música, sensibilitat i màgia que per mitjà de les notes i cançons s’ha anat infiltrant dins de cada nen i nena, mestres i famílies i ens ha fet sentir que formàvem part d’un concert molt especial. Visca la música!

EP4 Sortida de projectes

Aquest trimestre, els nens i les nenes de quart ens estem fent experts de la nostra comarca: Vallès Oriental. Vam fer una sortida per poder aplicar tot el que estem treballant de la nostra comarca. Vam tenir la gran sort d’estar en tres comarques en un dia! Vam començar el viatge a Llinars del Vallès (Vallès Oriental) fins a arribar a Collformic (Osona) i l’última parada va ser al castell d’Hostalric (La Selva). Va ser un dia d’aprendre i descobrir molt més el nostre entorn. Ara tenim més ganes de saber-ne més!
*Inma Núñez Cortés*
Aquest correu electrònic conté informació confidencial que és susceptible d’estar protegida legalment. Si vostè no n’és el destinatari previst, recordi que no pot utilitzar-la, distribuir-la, copiar-la, imprimir-la ni emmagatzemar-la en cap suport, totalment ni parcial. Si ha rebut aquest missatge per error, si us plau, notifiqui-ho immediatament a la persona que li ha enviat i esborri el missatge original juntament amb els seus fitxers annexos.
D’acord amb l’establert per la Llei de Protecció de dades de caràcter personal, l’informem que les seves dades procedeixen de la Base de dades de l´Escola Ginebró SCCL , automatitzada i registrada a l´Agència de protecció de dades, amb la finalitat de facilitar-li informació escolar del seu interès. En qualsevol moment vostè podrà exercitar els seus drets d’accés, rectificació, oposició i, en el seu cas, cancel·lació, comunicant-t’ho a l´adreça electrònica baixaginebro@ginebro.cat amb indicació de les seves dades.
*P* Abans d’imprimir aquest e-mail pensa si és realment necessari. El medi ambient és responsabilitat de tots, tinguem-ne cura.

La robòtica a l’escola

A l’escola treballem la robòtica dins de la metodologia dels ambients. D’aquesta manera hi ha una continuïtat en totes les etapes, i en cada una d’elles es pot incidir en aquelles habilitat i continguts més adequats per a cada edat i moment. A cicle inicial treballar la robòtica és una gran oportunitat per consolidar la direccionalitat, el pensament computacional i començar a fer petites programacions d’alguns robots. Totes aquestes tasques queden aprofundides a cicle mitjà, on a més a més, s’introdueixen noves aplicacions. Finalment a cicle superior acabem desenvolupant la programació a través de robots més complexes i ens preparem per participar al Robotseny.