La Castanyada a l’escola

La Castanyada és la nostra festa més col·laborativa, tothom hi participa i tothom hi té cabuda. Un goig trobar-nos tots al pati de l’escola des d’EI3 fins els més grans de secundària, amb les famílies d’EI4 i EI5 com a convidats especials, per gaudir de la representació de la Castanyera, cantar i ballar plegats i per arrodonir-ho compartir castanyes i panellets que hem torrat i elaborat nosaltres mateixos. Sota un bon sol, una magnífica diada!!!

Com és i es construeix un orgue?

Durant aquesta setmana final d’octubre, els alumnes de 6è i 3r d’ESO hem anat a visitar l’Enric Martori, avi d’escola, que ha construït un orgue. Ens ha explicat el procés i materials emprats en la construcció, els mecanismes que produeixen el so, i l’hem escoltat tocar per diverses persones. La seva passió per la música d’orgue i del Barroc, i els seus coneixements tècnics, el van motivar a aconseguir aquest propòsit. Hi ha dedicat vuit hores al dia al llarg d’un any sencer! És fantàstic aprendre sentint.

EP6 anem al cor de l’Esportiu

Avui els nois i noies de sisè hem pogut gaudir de la visita a les instal·lacions de l’Esportiu de Llinars. Un equipament de referència quant al respecte amb el medi ambient, gràcies a unes instal·lacions i construcció pensades per minimitzar les pèrdues energètiques i treure el màxim profit de les energies renovables. Ha estat una experiència molt interessant, que ens ajudarà a continuar avançant en el projecte de les energies i màquines que estem realitzant.

ESO1 va a Can Putxet!

Reptes, jocs cooperatius, land art… La segona setmana d’octubre, l’alumnat de primer d’ESO va fer una sortida de convivència a Can Putxet. Van fer l’anada en tren fins a Sant Celoni i l’arribada fins a la casa a peu. Un cop feta l’acomodació, van realitzar jocs cooperatius i reptes, i l’endemà, van fer una taller de land art, tot descobrint l’entorn. Tot plegat una bona oportunitat per conèixer-se una mica més i enfortir relacions.

A CS comencem els ambients!

Aquesta setmana els nois i noies de CS hem començat els ambients. Setmanalment n’escollim un d’entre: expressió oral, dansa, robòtica, música, laboratori i tecnologia. Uns espais per manipular, decidir, experimentar, compartir, cooperar, crear i, sobretot, gaudir.