Certamen de lectura en veu alta

Aquest any els alumnes de 3r i 4t d’ESO participem en el Certamen de lectura en veu alta en confinament. Ja ens havíem engrescat, teníem els textos a punt… i tot d’una, el context ha canviat! Però això no ens fa perdre les ganes i la il·lusió de tirar endavant la lectura!

Us presentem en Biel Capella, la Bruna Anoro, la Maia Saladrigas i l’Edu Canals.

La banda sonora de casa meva

Aquests dies tancats a casa i més sensibles del compte hem volgut treballar amb els alumnes de cicle superior, la relació entre la música i les emcions.
La banda sonora de casa meva, és una discoteca interactiva on podrem gaudir i compartir la música que ens ha acompanyat aquests dies.
Que no pari la música!

Certamen de lectura en veu alta

Els alumnes de cicle superior no ens hem volgut perdre l’oportunitat de participar al Certamen de lectura en veu alta. Una edició especial i diferent, però amb les mateixes ganes i interès.

A continuació podeu veure les lectures de la Ivet Planas d’EP5 i de l’Elsa Márquez d’EP6, com a representants del cicle:


Certamen de lectura en confinament

Tot i el confinament, els nens i nenes de cicle mitjà no hem volgut deixar passar l’oportunitat de participar en el XVI Certamen de lectura en veu alta, que en aquesta edició, de forma excepcional, té un format digital. A continuació us deixem amb les lectures del Roger, l’Anna, en Zacarías i la Tània, que són els representants d’aquest cicle.

Certamen de lectura en veu alta

Des de l’escola ens hem volgut sumar a la proposta que de tirar endavant el Certamen de lectura en veu alta en format digital. Les circumstàncies no ens han deixat cap altra opció, però ha estat la manera de matar el cuquet que ens havia quedat. Us deixem amb les lectures d’en Sergi, l’Enric i la Martina de primer cicle d’ESO. Bona feina!

Vídeo-coreografia d’ESO1

Des de l’assignatura d’Educació Física i transversalment amb Música vamfer un encàrrec als alumnes d’ESO 1: crear la seva pròpia melodia a partir del “Garageband” i inventar-se una coreografia escenificant com s’estaven sentint durant el confinament més estricte. A més a més, l’han compartit amb algun membre de la seva família i l’han ballada junts.

Aquí us deixem un petit recull d’alguns dels extraordinaris resultats que ens hem trobat, esperem que els gaudiu! Són fantàstics!

Els engranatges, a l’ambient de tecnologia

Els alumnes de 5è i 6è de primària seguim participant, des de casa, en els ambients d’aprenentatge.

La setmana passada vam fer el de Tecnologia i Construccions, on ens van proposar crear, experimentar i dissenyar petits mecanismes amb engranatges.

A continuació podeu veure un petit recull del nostre esforç i enginy.

AMBIENT DE TECNOLOGIA CICLE SUPERIOR – Engranatges from Escola Ginebró on Vimeo.

Construcció d’un instrument musical

La creativitat és una de les millors eines de la ment humana. Aquests dies des de les àrees de música i tecnologia, hem pensat, dissenyat i construït instruments musicals amb tot el que tinguéssim per casa. Hem treballat la importància dels tres aspectes que ha de tenir tot instrument: vibració, ressonador i procediment per fer-lo sonar. I la incidència que pot tenir en el so resultant la utilització de diferents variables com són els diferents materials, dimensions, volums, etc. Hi ha molts resultats i els anirem ensenyant mica en mica, però aquí, aquesta meravella, per anar obrint boca…

Òperes confinades III

Seguim amb una altra meravella de Giacomo Puccini, en aquest cas Turandot, i la seva conegudíssima “Nessun Dorma”. A la Xina, en temps llegendaris, una princesa rebel anomenada Turandot, és obligada a casar-se. Ella no ho farà fins que trobi aquell pretendent que encerti els seus tres enigmes. Només un príncep ho aconseguí, però ella seguia negant-se. Ell li proposà un enigma a ella: “si a l’alba, Turandot aconseguia saber el nom del príncep, ell seria mort”. “Nessun Dorma”, ningú dormi, i si ningú diu el meu nom a la princesa Turandot “a l’alba vinceró!”. Rotlles de paper de wàter amb tots els personatges de l’acte, per Júlia Gelabert.