Primera setmana de Summer Kids!

Ja deixem enrere la primera setmana d’activitats al Summer Kids de l’Escola Ginebró. Durant aquesta setmana hem fet tota mena d’activitats, jocs i tallers que ens han permès viure 5 dies molt intensos, que sempre són especials per ser els primers dies de casal d’estiu per a tots i totes.
Hem vist alguns dels principals elements del nord d’Europa, i a través de dibuixos i fotografies hem conegut animals típics i llocs emblemàtics, ens hem fet una màscara nòrdica… i tot això cada vegada més en anglès! Ja coneixem moltes de les paraules i expressions que fem servir al casal tant infants com monitores i esperem seguir aprenent cada cop més.
Hem estrenat la piscina amb moltíssimes ganes, i cada dia ens banyem abans d’anar a dinar una bona estona per treure’ns tota la calor després dels jocs més moguts.
Per acabar la setmana el divendres s’ha fet la primera excursió, i ens han portat fins al bell mig del Montseny, a una àrea al costat del riu Tordera. Allà hem jugat, hem fet una gimcana i ens hem atrevit a banyar-nos al mateix riu Tordera. L’aigua estava fredíssima, però al final no hi havia manera de fer-nos sortir del riu per anar-nos a canviar!
Ara ja comencem la segona setmana, viatjant aquest cop cap a l’ÀSIA ORIENTAL!
[image: Imatge en línia 1]

Sortida al riu Tordera (Montseny)

Avui anem al Montseny d’excursió. Concretament al costat del riu Tordera! Ara al matí estem fent jocs de pistes pel bosc i descobrint l’entorn. Després els i les més valentes ens banyarem una mica al riu i us penjarem alguna foto més.
Estem molt contents i molt bé!
Escribim poc perquè ho fem des del mòbil en rigurós directe 🙂

Premi UVic Recerca de Batxillerat

La Berta Serra, alumna de 2n de batxillerat del Taller Ginebró, ha guanyat el 2n Premi Universitat de Vic, ex aequo, en l’apartat La Farga Group, pel treball *Estudi dels coets d’aigua, *tutoritzat pel professor Carles Blasco. Moltes felicitats!

Comença el Summer Kids!

Avui dimarts hem començat amb molt entusiasme el Summer Kids. Hem fet jocs per conèixer-nos i descobrir els diferents espais on passarem les properes 5 setmanes.
Som molta colla, per això sovint ens separem en grups per poder millor les activitats.
[image: Imatge en línia 1]

Ànims als joves

HAN PASSAT 15 ANYS

“Han passat 15 anys…”. Amb aquesta frase començava el discurs del director de l’escola en la graduació de la meva filla.

Encara recordo a la meva petita , amb els cabells rinxolats i els seus 3 anyets, caminant il·lusionada cap a la mestre. Ella somreia, i jo tractava de dissimular les meves ganes de plorar. Sabia que se m’havia acabat una etapa, el meu bebè es convertiria en nena, i el sentiment de pèrdua es barrejava amb aquella por de saber, amb certesa, de que aquesta seria una etapa intensa i imparable, que em passaria volant.

15 anys han passat des de aquell dia, però es va repetir la mateixa situació, ella somreia amb orgull, barrejada entre els seus companys de tota una vida, mentre jo tractava d’aguantar, estoicament, les llàgrimes.

Vaig mirar la resta de pares i mares, aquells que vaig conèixer, encara joves, ens les reunions de P-3, quan tots anàvem carregats de dubtes i preguntes. Entrats en els 40 i amb la blancor dels anys coronant els cabells, es notava l’emoció de moment. Però en les seves mirades també vaig veure incredulitat, com si no ens poguéssim creure la rapidesa del pas inexorable del temps. Érem els mateixos, amb un munt de dubtes encara per resoldre.

Els pares i mares no vam poder dedicar-vos cap paraula, fora de les mirades que ho diuen tot però que els joves no veuen. Així que aquí van algunes, en nom de molts pares i mares:

Nois i noies, ara sí, el temps és tot vostre, vosaltres decidiu. Per escollir un camí, haureu de renunciar a molts, i dubtareu, però si feu allò que us agrada, us sentireu millor. Visqueu amb intenció, amb intensitat… i si algú us diu que el camí serà difícil, contesteu que esteu preparats per saltar totes les pedres del camí. I no us queixeu, que la queixa paralitza, i el món us necessita il·lusionats i valents.

Cristina Gutiérrez, mare de l’Alexandra Borja. La Vanguardia a 9 de juny de 2013. http://issuu.com/lagranjaescola/docs/__nims_als_joves

Crèdit de síntesi al Parc del Garraf

Els dies 15, 16 i 17 de maig els alumnes del CFGM de conducció d’activitats fisicoesportives en el medi natural es varen desplaçar fins al Parc del Garraf, per tal de posar en pràctica gran part dels coneixements apresos al llarg de l’any escolar. Entre d’altres activitats vam realitzar conduccions amb btt i a peu, ràpel per l’avenc dels Esquelets, gimcanes d’orientació, sessions d’astronomia i tallers de fauna verinosa.

Intercicles d’esport d’equip

El 30 d’abril, els alumnes del CF d’Animació d’activitats físiques i esportives van organitzar una competició esportiva entre 4 Instituts: IES Lauro de Les Franqueses del Vallès, IES Ribera Baixa del Prat del Llobregat, IES Joan Oró de Lleida i Escola Ginebró de Llinars del Vallès. Els principals objectius d’aquesta activitat eren potenciar alguns esports d’equip, handbol, voleibol i rugby, encara molt minoritaris, apropar joves de diferents contrades que estan estudiant el mateix i treballar diversos valors, com ara l’esforç, treball en equip, cooperació, solidaritat, respecte…

Per Sant Jordi, els Xics al Ginebró!

Coincidint amb la diada de Sant Jordi, el Taller Ginebró i els Xics de Granollers amb organitzar una sèrie d’activitats vinculades al món casteller. A través d’aquesta iniciativa conjunta Ginebró – Xics, es vol despertar aquesta inquietud a l’alumnat destacant els valors del món casteller relacionats amb els valors del cooperativisme.

El CAFE a Montserrat Montero

Amb una festa de cloenda es va posar punt i final a l’activitat que els alumnes del CAFEMN realitzen amb els alumnes de TVA al Centre d’Educació Especial Montserrat Montero de Granollers. Aquesta activitat forma part del crèdit Activitats físiques per a persones amb discapacitats i consisteix en diverses sessions pràctiques (caminada, jocs, gimcana, tallers…) que els alumnes del Ginebró porten a terme amb els alumnes del Montserrat Montero.