II Jornada de bones pràctiques

(AEC) a la Universitat Blanquerna. Es va fer una ponència on es va
presentar l’experiència sobre “Ambients de Joc i Experimentació” que
es realitza a Educació Infantil. L’Elena Sala i la Núria Deumal van
fer l’exposició fent una molt bona tasca!

Intercanvi País Basc

Per fi hem fet la primera part de l’intercanvi. Malgrat la pluja dels primers dies, ens ho hem passat molt bé, ens hem conegut, hem fet amistat i ens hem descobert entre nosaltres. El dimarts, tota l’escola, els vam rebre amb un dinar i una benvinguda amb cançons i danses a la pista. Els nostres pares van gaudir de la festa i ens van esperar per anar amb les maletes cap a casa.

Ens han agradat molt les activitats, el Camp Nou, el Zoo i el Corredor. El millor ha estat jugar, dinar i anar plegats amunt i avall cada dia. A les tardes ens hem trobat a les places dels pobles en petites colles, i després un bon sopar amb la família. El dissabte vam fer un dia agradable de família. Diumenge, de bon matí, encara ben fosc, vam acomiadar-los. Ningú es va adormir tot i el canvi d’horari!

Img_5982_largeImg_6008_largeImg_6012_largeImg_6015_largeImg_6029_large

Visita a Televisió de Catalunya

Bloc_tv3

El dijous 22 de març els alumnes de 2n del CFGS Administració de Sistemes Informàtics i Xarxes (ASIX) van visitar les instal·lacions informàtiques de TV3. Els responsables del departament d’informàtica ens van preparar una presentació amb els aspectes més rellevants de la seva organització (infraestructura de la xarxa, gestió dels usuaris, còpies de seguretat,…), d’aquesta manera vam poder conèixer amb més profunditat els seus sistemes. Tot seguit vam fer una visita guiada pels centres de processament de dades i centres d’operacions, on vàrem observar el maquinari necessari per a poder gestionar 3200 usuaris i emmagatzemar unes 800.000 hores de vídeo.

Per últim, vam poder donar una volta per alguns dels platons més coneguts (Informatius, Divendres, Els matins i Banda ampla).

Des d’aquí volem agrair molt al personal de Televisió de Catalunya que va fer possible aquesta visita.

Xerrada per als pares – Antoni Rovira

El dia 8 de març passat al Taller Ginebró es va fer la segona sessió del cicle de xerrades pedagògiques organitzades per l’escola pensades per als pares i mares del nostre alumnat. El ponent va ser el Sr. Antoni Rovira, professor de l’Escola Superior de Comerç Internacional, centre adscrit a la Universitat Pompeu Fabra, que va tenir l’amabilitat d’explicar-nos de manera molt il·lustrativa en què consisteix el ja no tan nou Espai Europeu d’Ensenyament Superior (EEES, més popularment conegut per pla de Bolonya) i els reptes i necessitats que el futur pot deparar i exigir als nostres estudiants. Una conferència molt didàctica i divertida.

MultiSortida Girona – 2n batxillerat

El dia 22 de febrer passat vam dur a terme, per segona vegada, una sortida a Girona amb l’alumnat de 2n de batxillerat de l’itinerari social-humanístic per realitzar diverses activitats relacionades amb el seu currículum. Es va fer una visita al Museu del Cinema de Girona preparada i guiada pels propis alumnes, una visita al viver d’empreses de la Universtitat de Girona i finalment una ruta històricocultural pel casc antic de la ciutat. L’encant de la ciutat i un temps esplèndids van ser els nostres millors aliats. Repetirem!

Representació de contes a Educació infantil

Els alumnes de CFGS Animació d’Activitats Físiques i Esportives (AAFE) ens han representat un conte als nens d’Educació Infantil. Es van dividir en petits grups per tal que cada aula tingués la seva pròpia representació, Els tres porquets i Les set cabretes i el llop a P3, Els músics de Bremen a P4 i La princesa i el pèsol a P5, van preparar l’obra i van venir ben disfressats amb l’objectiu de fer-nos passar una bona estona. Vam seguir la història ben atents, entre rialles i pors.

Els alumnes d’AAFE ens van explicar que aquestes representacions formen part d’una assignatura que es diu Animació i dinàmica de grups i que així van agafant pràctica a l’hora de treballar de monitors amb nens i nenes d’educació infantil.

Aafe_largeAfee_largeAfee3_largeBaixaafee_large

Projecte Tots Junts de voleibol, Llinars del Vallès

El divendres 2 de març els alumnes de 6è de Primària i de 3r d’ESO de la nostra Escola, van participar conjuntament amb les altres escoles de Llinars, Damià Mateu, Salvador Sanromà i IES Giola, en una jornada esportiva organitzada per l’Ajuntament i la Federació Catalana de Voleibol. Aquesta activitat forma part del Projecte Tots Junts, on alumnes de diferents escoles del poble es troben per participar en diferents activitats com tennis taula, jocs o voleibol. Aquest últim esport ha estat el protagonista d’aquesta jornada. De 9:30h a 11:30h es va dur a terme la competició de 6è de Primària, es tractava de jugar partits de 8 minuts en format 4×4 jugadors. I de 11:30 a 13:30 van participar, de la mateixa manera, els alumnes de 3r d’ESO. L’objectiu de la jornada era promoure la màxima participació i, per això, no hi havia classificació final.

Els alumnes del CFGS Animació d’activitats físiques i esportives (AAFE) de l’Escola Ginebró van ser els encarregats d’arbitrar tots els partits, d’animar i dinamitzar tota la competició. És la primera vegada que els alumnes d’Aafe participen en aquesta jornada i ha estat una bona experiència per conèixer com organitzar activitats d’aquest tipus i conèixer les característiques de l’alumnat segons l’etapa i també, una manera d’anar agafant experiència en la dinamització d’esdeveniments esportius.

Com era d’esperar, la jornada va ser un èxit.

Ptj3_smallFoto_ptj_smallFoto_ptj2_small

ALUMNES DE BATXILLERAT I CICLES FAN UNA XERRADA D’ORIENTACIÓ ALS ALUMNES DE 4t d’ESO

El divendres 24 de febrer els estudiants de 1r, 2n de batxillerat i cicles formatius van explicar als alumnes de 4t d’ESO les seves experiències i els seus diferents recorreguts un cop acabada la secundària.

Mentre que els alumnes de 1r de batxillerat deien que el salt era sobretot organitzatiu i de quantitat de contingut, sobretot en els exàmens, els de 2n de batxillerat parlaven de la feinada del treball de recerca i de la importància d’organitzar-se amb temps. L’últim curs de batxillerat, molt intens i curt, resumeix el final d’una etapa d’estudi i responsabilitat que els permetrà accedir als diferents graus universitaris, a cicles formatius de grau superior o al món laboral.

Els estudiants de cicles formatius, tant d’nformàtica com del cicle d’activitats físico-esportives, apuntaven una nova manera de treballar i d’aprendre, no menys dura que la de batxillerat però sí més específica i concreta en la qual cada pas comporta tenir un títol i una possibilitat de treball també.

Uns i altres van donar-los, amb un llenguatge proper i clar, consells i bones pràctiques de com enfocar una nova etapa d’estudiant. L’experiència va ser enriquidora i va representar un pas més per a la decisió que hauran de prendre aquests alumnes d’aquí a pocs mesos.

Convocatòria de les proves d’accés a cicles formatius (cicles formatius)

Ja s’ha publicat la convocatòria oficial de les proves d’accés a cicles formatius de grau superior, que els nostres alumnes preparen des d’inici de curs. Enguany es duran a terme els dies 9 i 10 de maig! Es pot consultar la informació detallada a la web de la Generalitat: clica aquí.

Aquestes proves ofereixen la possibilitat d’accedir als cicles formatius de grau superior i són, per tant, una bona oportunitat per continuar els estudis professionals específics.

Animem els nostres alumnes a seguir preparant-se per tal de superar amb èxit aquestes proves. Endavant!

Foto_pacfgsFoto_pacfgs2

SORTIDA A BARCELONA DE NIT – alumnes de 3r d’ESO

El dia 10 de febrer  els alumnes de 3r d’ESO vam anar a Barcelona de nit. Vam quedar pares, professors i alumnes a l’escola i vam agafar els cotxes que ja abans havíem quedat d’agafar. Una vegada a Barcelona, vam començar a realitzar les activitats que ens havien assignat. Ens vam repartir en 7 grups  i cadascú tenia dos llocs on anar. Les activitats més destacades, que vam explicar-nos l’endemà quan vam fer una valoració de la sortida, van ser molt diverses.“La Sala Baluard”, que és una sala on els drogoaddictes poden prendre un substitut de la que prenen normalment,  i ho poden  fer d’una manera més higiènica i no com els que estan al carrer fent-ho de mala manera i que els poden entrar moltes més malalties va ser una de les activitats més impactants. Ens va impressionar  aquest lloc, la gent que hi havia, els treballadors…
Un altre lloc que es va visitar va ser urgències de “L’hospital de Sant Pau”. És ple de persones grans, en què cada dia hi ha més malalts o ciutadans amb problemes greus. Els que  hi vam anar vam poder veure quina quantitat de feina pot tenir un hospital a la nit.
Vam visitar Catalunya Ràdio i vam poder veure un programa en directe. Allà ens van explicar que no tot es feia en directe i que moltes coses estaven gravades. La Ciutat de la Justícia va ser visitada per un altre grup. Es van poder veure les garjoles on hi ha els presos abans de ser jutjats. Els van ensenyar les sales d’interrogatoris i tots els llocs per on passen els delinqüents.
Un altre centre que vam visitar va ser La comunitat de Sant Egidi, que és una comunitat que dóna  servei  als pobres que viuen al carrer. Allà se’ns va explicar que cada dijous passen pels carrers de Barcelona per donar-los mantes, menjar, aigua…Va ser una experiència interessant perquè  ens van explicar que hi havia gent amb molts diners que s’havien arruïnat i ara estaven al carrer, etc. La patinada per Barcelona també ens va atraure molt. Un grup d’alumnes i pares van fer una ruta per Barcelona amb patins de línia. S’ho van passar molt bé i els va agradar molt l’experiència.
Fent  aquesta activitat ens ho vam passar molt bé i vam aprendre moltes coses. Realment és una activitat recomanable de fer.

Barcelona_nit_0_largeBarcelona_nit_1_largeBarcelona_nit_2_largeBarcelona_nit_3_largeBarcelona_nit_4_largeBarcelona_nit_5_largeBarcelona_nit_6_largeBarcelona_nit_7_largeBarcelona_nit_8_largeBarcelona_nit_9_largeBarcelona_nit_10_largeBarcelona_nit_11_large