Sortida de SMX1 a BCN

El dilluns 6 de febrer els alumnes de primer del Cicle Formatiu de Grau Mig de Sistemes Microinformàtics i Xarxes (SMX) vam anar de botigues a Barcelona amb la intenció d’apropar els coneixements adquirits a l’aula a la realitat del mercat informàtic que ens envolta.

L’objectiu principal de la sortida era veure l’oferta comercial del sector informàtic que hi ha al carrer Sepúlveda. Donada la gran competència que hi ha en aquest carrer, també ens va permetre contrastar preus dels productes informàtics i veure la davallada que han patit després de les festes de Nadal i Reis.

Va ser una sortida molt agraïda, tota una colla d’informàtics en el temple de la informàtica!

Els projectes de recerca. El treballs de 4t d’ESO

Els alumnes de 4t d’ESO hem fet treballs en grup de temes molt diversos triats per nosaltres. Els temes han anat des de la publicitat, i com aquesta influeix en els joves, fins a l’ús de les xarxes socials, com crear un submarí, fer una aplicació per a l’Iphone o com elaborar un curtmetratge. Els hem fet durant una setmana, de manera intensiva, i hem tingut temps al llarg d’una altra setmana per completar-los amb el treball de camp corresponent. La part pràctica del treball, basada sobretot en enquestes, entrevistes i anàlisi de fets concrets, ha donat contingut real a la part teòrica feta sobretot a classe i orientada pels diferents professors que tutoritzaven cada grup.
La feina va acabar amb les exposicions orals fetes a la resta de grups i amb la satisfacció personal d’haver après amb autonomia i responsablement.

Llinars, un joc. Crèdit de síntesi de 1r d’ESO

El dia 9 de gener vam  començar el treball de síntesi. A 1r d’ ESO ens va tocar treballar “Llinars, un joc” i consistia en acabar fent un trivial a partir de preguntes que havíem d’elaborar nosaltres mateixos. Vam treballar geografia, entorn, història i arts i oficis del poble. El primer dia vam fer una sortida per conèixer millor Llinars del Vallès i vam treballar bàsicament l’orientació, geografia i també vam anar a visitar el Castell nou. Dos dies després, vam anar a visitar el Castell vell i Can Bordoi on vam poder veure, al museu, com era abans el castell vell.
El 17 de gener vam haver de presentar el treball i també representar un anunci en anglès per vendre el trivial. Un cop presentat el treball, tots vam poder jugar amb el trivial que havíem fet  i ens ho vam  passar molt bé.

La sostenibilitat del planeta. Crèdit de síntesi de 2n d’ESO

El treball de síntesi de 2n d’ESO ha estat el de treballar la sostenibilitat del planeta.
L’11 de gener vàrem anar al CRAM (Centre de Recuperació d’ Ani-mals Marins) del Prat del Llobregat.
L’objectiu de la sortida era treballar l’ecosistema marí i veure les conseqüències dels nostres actes amb les repercussions ambientals que causen al mar. També vam poder observar les solucions per evitar la possible extinció de moltes espècies marines i les diverses maneres de  no contaminar tant.
L’objectiu del CRAM va ser un èxit! Tot el que ens varen transmetre ho estem intentant aplicar a la nostra vida quotidiana, és a dir, que ens van conscienciar molt bé.

La ciutat i les persones. Crèdit de síntesi de 3r d’ESO

Els alumnes de 3r d’ESO hem fet el treball de síntesi “La ciutat i les persones”. És per això que una de les ciutat que vam anar a visitar va ser Girona.
Vam agafar el tren a les diferents estacions dels pobles de la comarca,  Granollers, Cardedeu, Llinars i St. Celoni fins al destí proposat. A les onze aproximadament vam arribar a la ciutat de Girona. Només arribar-hi ens vam dirigir a la Catedral , passant pel pont de ferro creat per l’escola de Gustave Eiffel. Una vegada a la Catedral, hi vam fer una visita de tres quarts d’hora i allà vam poder resoldre un qüestionari del treball. En acabar la visita i veure la gran Catedral, ens vam encaminar cap al Museu del Call Jueu. Per a molts de nosaltres va ser una autèntica experiència veure des d’un altre punt de vista la cultura jueva.
A les 12.30h en petits grups vam anar a fer els diferents itineraris per tota la ciutat, descobrint llocs com les restes de la muralla, la Rambla de la Llibertat i el Teatre Municipal de l’Ajuntament. Dues hores després ja estàvem tots dinant a la plaça on es troba el Museu del Cinema.
Finalment vam tornar agafar el tren que ens portaria de tornada als nostres respectius pobles.

Sortida Dessalinitzadora del Llobregat

08

El dia 8 de febrer els alumnes de 1r i 2n de batxillerat que cursen la
matèria de Ciències de la Terra i el Medi Ambient van fer una visita a
la Dessalinitzadora del Llobregat. Es tracta d’una instal·lació
dependent de l’Agència Catalana de l’Aigua capacitada per captar 6
metres cúbics d’aigua del mar per segon i que abasteix el sistema
d’Aigües Ter-Llobregat. És una de les dessalinitzadores més grans
d’Europa i està considerada una de les millors instal·lacions europees
del sector per ser capdavantera en l’estalvi d’energia elèctrica i per
la tecnologia emprada.