L’ARTISTA A L’AULA – Processos artístics amb Patricio Vélez 

“Allibereu-vos de la mania de fer-ho bé, de la mania de quedar bé” ens deia l’artista Patricio Vélez. Amb ell hem pogut qüestionar la finalitat del dibuix, desbloquejar i flexibilitzar les limitacions de la nostra pròpia mirada. En certa manera hem pogut anar re-aprenent a dibuixar des d’altres perspectives.

El mètode que ens va proposar és el de treballar amb llapis sobre paper carbó. Al dibuixar a través del paper de calc, perdíem la noció del resultat i trencàvem la continuïtat i el control del dibuix, a favor d’accentuar les sensacions del llapis esgarrapant el paper, com un apèndix del propi cos, remarcant la gestualitat, la velocitat, la intensitat,… i la relació física i sensorial amb els materials.

PV PV' PV'' PV'''

 

“L’exercici succeeix a la mirada, a la ment, més que al paper” Amb aquest exercicis ens qüestionem els sentits relacionats amb el dibuix i la mirada. Ens hi aproximem des d’una noció més global i conjunta, tot entenent el paper de la sinestèsia en el fet de dibuixar.

Ens plantegem el repte de fer 3 quaderns de 10 dibuixos cada un fets amb la tècnica del paper carbó. La temàtica proposada és l’autoretrat de tal manera que 10 dels dibuixos són autoretrats observant-nos en un mirall (com ens veiem), uns altres 10 són visions imaginaries d’un mateix (com ens projectem) i els últims 10 són dibuixos que cada un dels nostres companys i companyes ens ha fet (com ens veuen els altres).

Finalment, de tot aquest procés n’hem extret un nou dibuix que hem reproduït i plasmat a través de la tècnica del gravat en punta seca sobre planxa de coure. Els resultats són els autoretrats dels 11 alumnes que veureu exposats a …l’estació és allà.