Cercar:
 

Educació Infantil

Educació Infantil

Educació Infantil (de 3 a 6 anys)

3 cursos: EI3, EI4 i EI5

De 9 a 16.30h

Educació infantil és un període cabdal en el desenvolupament dels nenes i nenes. Els alumnes viuen el primer contacte amb l’escola i en aquesta etapa els objectius són:

Afavorir l’acolliment i vincle amb les famílies.

Créixer en equilibri i benestar.

Aprendre fent i experimentant.

Descobrir sensacions que desperten emocions.

Viure en ambients reals, de l’avui i de l’ara, en contacte amb la natura.

Crear la il·lusió per aprendre.

Vine a veure’ns!

Demana una reunió personalitzada o visita’ns a les portes obertes

Vine a veure’ns!

Demana una reunió personalitzada o visita’ns a les portes obertes

Com treballem

El nostre dia a dia s’organitza en activitats lliures i dirigides.

  • Les activitats dirigides inclouen tallers, treball per projectes i altres propostes que permeten als infants descobrir materials, prendre decisions davant de diverses propostes, etc. a partir de treball cooperatiu i en grups reduïts.
  • Les activitats lliures o ambients d’aprenentatge es desenvolupen en espais concrets, dins dels ambients preparats per aprendre i conviure, i inclouen: art, expressió, experimentació, joc simbòlic, enginy, contes i màgic.Què aconseguim amb aquestes activitats?
    • Els nens i nenes investiguen i es manifesten de forma espontània.
    • Afavorim l’expansió de tots els potencials de la persona.
    • Creem espais d’autoaprenentatge.
    • Els alumnes desenvolupen seguretat en sí mateixos
    • Potenciem l’esperit investigador que tenen tots els infants de manera natural.

Enriquiment educatiu

Foment de l’interès per aprendre:

 

Psicomotricitat vivencial
És l’anomenada psicomotricitat aucouturier. A través del moviment, els infants s’expressen, es relacionen, coneixen les possibilitats dels seu cos, etc.

 

Projecte filosofia 3/18
Pretén desvetllar el sentit crític i creatiu. Cal aprofitar les preguntes i mil curiositats que tenen els infants per ajudar-los  a investigar, a aprendre, a desenvolupar la pròpia capacitat de pensar.

 

Piscina
Es comença la piscina a Ed. Infantil 4 en horari escolar. Amb aquesta activitat potenciem l’autonomia i l’adaptació al medi aquàtic. A més,  nedar és un dels esports més complets que existeixen.

 

Sortides culturals i excursions
Relacionades amb projectes que es treballen a l’escola.

 

Anglès com a llengua estrangera
L’anglès s’introdueix des de P3, i considerem que aquest aprenentatge lingüístic s’ha de produir en un marc natural i contextualitzat.  Per això, tenim ambients d’aprenentatge en què es parla en anglès, disposem d’una auxiliar de conversa per afavorir l’expressió oral i l’utilitzem en les sessions de psicomotricitat. A partir de P4 es fa una sessió d’anglès un dia a la setmana.

 

Dansa
La dansa és el llenguatge del cos i alhora una activitat psicomotriu que combina harmoniosament els moviments. El seu treball i desenvolupament permet coordinar destresa física, activitat intel·lectual i l’expressió d’emocions i sentiments.

 

Pla Lector
Realitzem diferents activitats com la maleta viatgera, llibre de la família, estona del conte, ambient de contes…. Trobareu més informació a l’apartat “pla lector” del projecte educatiu.

 

 

Creació d’un ambient cultural i de convivència

 

Adaptació a l’escola
L’adaptació a l’escola és l’inici d’un llarg període d’escolarització i per això volem que sigui un procés tranquil i suau. És un període molt important, en què l’infant crea vincles afectius amb les mestres i amb altres criatures. Cada infant s’adapta a l’escola d’una manera diferent i la durada del procés pot variar molt.

Durant la primera fase d’adaptació -sobretot dels alumnes de 3 anys- comptem amb altres mestres a part de les tutores. Amb aquest acompanyament generem seguretat en els infants, ja que se senten atesos en qualsevol moment.

 

Festes tradicionals i celebracions
Aquestes activitats són un eix transversal important per a tota l’escola que afavoreix el cooperativisme entre alumnes de diferents edats.

 

Bons hàbits alimentaris
Es treballen en tots els àpats. A mig matí s’esmorza una peça de fruita i a l’hora de dinar el menú és equilibrat amb menjar ecològic de km 0.

 

Escola verda, reciclatge i hort
Cada curs treballa una parcel.la de l’hort, plantant, cuidant, recollint i menjant el que han cultivat.

Com a escola verda, conscienciem de la necessitat de reciclar i no malgastar.

 

Colònies
Comencem les colònies a 3 anys. Tots els nens i nenes hi van dos dies i passen 1 nit fora de casa.

Atenció a l’alumne

Tutoria
A infantil no es dedica un temps específic a tutoria. El caràcter globalitzador de l’educació infantil fa que qualsevol moment sigui adequat per la reflexió.

Totes les activitats de tutoria tenen per objectiu el desenvolupament i la maduració de l’infant per tal de potenciar un millor creixement personal i una millor integració social.

 

Comunicació amb les famílies
Les famílies participen en l’acompanyament escolar dels seus fills mitjançant les entrevistes amb els tutors, els informes i el contacte del dia a dia. Cada mestre dedica unes hores a entrevistes de pares dins del seu horari.

 

Atenció a la diversitat
Defensem un model integrador que permeti a tots els infants desenvolupar al màxim les seves pròpies capacitats. El treball per ambients permet als infants rebre aquesta atenció d’una manera natural, ja que són ells qui gestionen el seu propi aprenentatge.

Totes les nostres metodologies també contemplen aquesta atenció fent desdoblaments.

També comptem amb l’equip d’assessorament i orientació psicopedagògic (EAP) de l’escola, que dóna suport a mestres i alumnes.

 

Galeria