Educació
infantil

Vine a veure'ns!

Demana una reunió personalitzada o visita’ns a les portes obertes.

Objectius de l’etapa

L’educació infantil és un període cabdal en el desenvolupament dels nens i nenes. L’alumnat viu el primer contacte amb l’escola i cuidem els detalls perquè aquest sigui agradable, progressiu i acollidor. Els objectius són:

Projecte els Dinosaures

Projecte Pollets

Ambients

Yayoi Kusama

Com treballem

En el nostre dia a dia combinem entre activitats lliures i dirigides.
  • Les activitats dirigides inclouen tallers manipulatius, treball per projectes, espais d’aprenentatge i altres propostes que permeten als infants descobrir materials, prendre decisions davant de diverses opcions a partir de treball cooperatiu, grups reduïts o individualment.
  • Les activitats més lliures com els ambients d’aprenentatge es desenvolupen en espais preparats per aprendre i conviure, amb altres infants de l’etapa. Propostes com: art, expressió, experimentació, joc simbòlic, enginy, contes i màgic fan que els nens i nenes aprenguin a través del joc. Què aconseguim amb aquestes activitats?
    • Els nens i nenes investiguen i es comuniquen de forma espontània. 
    • Afavorim el desenvolupament integral de l’infant.
    • Creem espais d’autoaprenentatge. 
    • Els alumnes desenvolupen autonomia i seguretat en sí mateixos.
    • Potenciem la curiositat i les ganes d’interactuar que tenen tots els infants de manera natural

Fomentem l’interès per aprendre

Psicomotricitat vivencial

És l’anomenada psicomotricitat aucouturier. Es basa fonamentalment en la vivència del propi infant en relació amb el cos, l’espai, el seu entorn, etc. L’infant actua amb llibertat i autonomia segons les seves necessitats, posant en joc el desenvolupament motor, afectiu, social i cognitiu. A través del moviment, els infants s’expressen, es relacionen, coneixen les possibilitats del seu cos, etc.

Projecte filosofia 3/18

Pretén desenvolupar les habilitats del pensament com; esbrinar, raonar, investigar, deduir, imaginar… per enfortir la capacitat reflexiva i creativa de cadascú. És a través de la conversa que es genera que podem anar desenvolupant la pròpia capacitat de pensar.

Piscina

piscina

Es comença la piscina a Educació Infantil 4 en horari escolar i es fa fins a segon de primària. Amb aquesta activitat potenciem l’autonomia i l’adaptació al medi aquàtic així com el desenvolupament d’habilitat psicomotores.

Sortides culturals i excursions

Cada trimestre fem una sortida. Algunes relacionades amb els projectes del propi curs o d’altres per potenciar la interacció amb la natura.

Escola verda

Cada curs treballa una parcel·la de l’hort, plantant, cuidant, recollint i menjant el que han cultivat, vivint tot el procés de primera mà.

Com a escola verda, fem un seguit d’actuacions que ajuden a prendre consciència de la importància de conversar i tenir cura del nostre medi així com reciclar, no malgastar, estalviar aigua, etc. 

Anglès com a llengua estrangera

L’anglès s’introdueix des d’I3, i considerem que aquest aprenentatge lingüístic s’ha de produir en un marc natural i contextualitzat. Per això, tenim un ambient d’aprenentatge on la mestra interactua en anglès. També disposem d’una auxiliar de conversa per afavorir l’expressió oral i que s’afegeix a l’activitat que es dugui a terme a l’aula. A les sessions de psicomotricitat, l’anglès es fa servir en l’explicació rutinària de les normes i de la proposta. A partir d’I4 es fa una sessió d’anglès un dia a la setmana, on es treballa tot de manera oral a través de contes, cançons i titelles.

Dansa

La dansa és el llenguatge del cos i alhora una activitat psicomotriu que combina harmoniosament els moviments. El seu treball i desenvolupament permet coordinar destresa física, activitat intel·lectual i l’expressió d’emocions i sentiments. La treballem setmanalment amb una especialista. Les danses són presents en les nostres celebracions i ens agraden compartir-les amb la resta de la comunitat.

Pla lector

És transversal a tota l’escola. I en aquesta primera etapa realitzem diferents activitats com la maleta viatgera plena de contes que s’emporten els infants, llibre de presentació de la família per tal de conèixer-nos a I3 , estona del conte diària a l’aula, ambient de biblioteca, etc.

Creem un ambient de convivència

Familiarització a l’escola

Volem que la familiarització amb l’escola sigui un procés tranquil i agradable. A l’hora de crear vincles afectius amb les mestres i companys/es, cada infant té un ritme diferent i el respectem i acompanyem amb estima i afecte.

Festes tradicionals i celebracions

Són un eix transversal de les diferents etapes de l’escola, que afavoreixen el cooperativisme entre alumnes de diferents edats. Ens arrelen a les tradicions que ens envolten i al nostre territori.

Bons hàbits alimentaris

Es treballen diàriament en tots els àpats que fem a l’escola, esmorzar, dinar i berenar. A mig matí s’esmorza sempre una peça de fruita i per berenar es combina entre diferents opcions. A l’hora de dinar, el menú és equilibrat, amb menjar ecològic de km. 0 i fet a la mateixa escola.

Per donar continuïtat al projecte educatiu del centre, les mestres també són presents en aquest espai de migdia.

Colònies

Comencem les colònies a 3 anys i es fan a tots els cursos. Tots els nens i nenes hi van dos dies i passen una nit fora de casa, d’aquesta manera afavorim la convivència i l’autonomia.

Atenció a l’alumnat

Tutoria

Totes les activitats de tutoria tenen per objectiu el desenvolupament i la maduració de l’infant per tal de potenciar un millor creixement personal i una millor integració social. El caràcter globalitzador de l’educació infantil fa que qualsevol moment sigui adequat per la reflexió de grup.

Atenció a la diversitat

Defensem el model inclusiu, que permet a tots els infants desenvolupar al màxim les seves capacitats des d’una atenció personalitzada. Comptem amb l’orientació de l’equip psicopedagògic de l’escola i amb el recolzament a l’aula de mestres de suport.

També treballem amb ambients, tallers i diferents metodologies en grups reduïts, que a través de l’autogestió fomenten l’aprenentatge natural.

El DAI (Departament d’Atenció a la Inclusió) de l’escola, compta amb el suport de l’EAP (Equip d’Assessorament Psicològic) del Departament d’Educació, i amb un servei de logopèdia. A més també tenim contacte amb diferents especialistes externs que ens ajuden en la tasca educativa.

Comunicació amb les famílies

Les famílies participen en l’acompanyament escolar dels seus fills/es mitjançant les entrevistes amb els tutors/es, els informes i el contacte del dia a dia.

Serveis

Acollida

Servei de matí i de tarda.

Transport escolar

Consulta aquí rutes, horaris, quotes, etc.

Extraescolars

Activitats després de la jornada escolar.