Web Mail Taller Ginebró Facebook Ginebró Twitter Ginebró
Filoescoles Imprimeix

Preinscripció Curs 2011-2012L'escola participa en el projecte Filosofia 3/18

 

 

 

Potencial educatiu del projecte Filosofia 3/18.

Promou el raonament com a competència bàsica a partir del rigor, l’argumentació i el diàleg.

Fa que els alumnes llegeixin i parlin, i a partir d’aquí reflexionin, es facin més crítics i s’avesin a preguntar els perquès.

L’alumnat s’adona que és protagonista del seu aprenentatge i de l’aula, i que, per tant, ha de participar-hi.

Desenvolupa les capacitats de treure conclusions, problematitzar, donar exemples i contraexemples.

Des del punt de vista de la convivència, el projecte promou que un mateix fet es pugui veure des de distints punts de vista, i alhora afavoreix la gestió de les emocions i el valor del respecte, com a condició del diàleg.

Ajuda a desenvolupar la tolerància, saber escoltar i la capacitat d’avançar en un diàleg.

La pràctica del projecte millora l’autoestima de l’alumne i la cohesió del grup.

El projecte promou la construcció de la personalitat de l’alumnat.


Cicle Inicial [febrer 2016]
Enllaç a document

Educació Infantil [febrer 2016]

Els cursos de EI4 i EI5 treballem la filosofia 3/18 sempre tenint com a referent les normes del joc que vam establir entre tots i totes al principi de curs. Així doncs, aquestes normes les tenim recollides a un racó de l’aula, anomenat “Racó de la Filosofia”per tal de tenir-les sempre presents mitjançant imatges que ens les recorden. Tanmateix, en aquest mateix racó hi fem un petit recull de les activitats que anem treballant al llarg de les diferents sessions de filosofia. Aquestes activitats les portem a terme des de diferents vessants: artística, lúdica, literària, musical,...


Què és filosofia 3-18 [febrer 2016]

Cicle Superior [gener 2016]

A cicle superior hem començat el treball de filosofia establint entre tots unes rutines i normes que ens serviran per poder dur a terme un bon desenvolupament de les classes.

EP3 [gener 2016]

Els nens i nenes de tercer vam observar la portada del nostre llibre de filosofia. La imatge ens va fer pensar què podia representar, què hi veiem o què és el que volia expressar Alexander Calder amb la seva obra. Cadascú hi va anar dient la seva. La imatge de la portada del nostre llibre podria ser: una foca, un tauró, una escala, un mòbil....
Després vam fer una pràctica de memòria visual i cadascú va dibuixar la portada tal com la recordava. Una bona feina per a començar!

 

 
Bàner
Bàner
Bàner
Bàner
Bàner
Bàner
Bàner
Bàner
Bàner
Bàner

Usuaris on-line

Tenim 30 visitants en línia