El Batxillerat forma part de l’educació postobligatòria i el Ginebró n’ofereix els 3 itineraris disponibles: ciències i tecnologia, humanitat i ciències socials, i arts.
Aquest curs 2018-19 el Ginebró amplia l’oferta amb la modalitat d’arts escèniques, dins de l’itinerari artístic.
També a partir d’aquest curs, els alumnes poden cursar el Batxillerat High School (Dual), que permet obtenir simultàniament la doble titulació de batxillerat del sistema espanyol i nord-americà.
El batxillerat pretén garantir una formació integral dels alumnes, en diferents àmbits:
Dades mitjanes dels 5 últims cursos acadèmics
Per accedir al batxillerat cal tenir algun dels títols següents:
Amb el títol de batxiller es pot accedir a:
Matèries comunes | 1r Batx. | 2n Batx. |
---|---|---|
Llengua catalana i literatura | 2 | 2 |
Llengua castellana i literatura | 2 | 2 |
Llengua estrangera | 3 | 3 |
Filosofia | 2 | |
Educació física | 2 | |
Ciències per al món contemporani | 2 | |
Història d’Espanya | 3 | |
Història de la filosofia | 3 | |
Treball de recerca | 2 | |
Tutoria | 1 | 1 |
ITINERARI SOCIO-HUMANÍSTIC | 1r Batx. | 2n Batx. |
---|---|---|
Matemàtiques / Llatí | 4 | |
Eco de l’empresa / Cultura audiovisual | 4 | |
Història del món contemporani / Literatura universal | 4 | |
Economia / Literatura castellana | 4 | |
Eco de l’empresa II / Història de l’art | 4 | |
Disseny / Literatura catalana | 4 | |
Geografia / Cultura audiovisual | 4 / 2+2 |
ITINERARI CIENTÍFICO-TECNOLÒGIC | 1r Batx. | 2n Batx. |
---|---|---|
Matemàtiques | 4 | 4 |
Biologia / Dibuix tècnic | 4 | 4 |
Química / Tecnologia Industrial | 4 | 4 |
Física / Ciències de la terra i el medi ambient | 4 | 4 |
MODALITAT ARTS PLÀSTIQUES (ITINERARI ARTÍSTIC-ESCÈNIC) |
1r Batx. | 2n Batx. |
---|---|---|
Fonaments de les arts | 4 | 4 |
Dibuix artístic | 4 | 4 |
Cultura audiovisual + Història de la música i la dansa | 2+2 | 4 |
Dibuix tècnic / Volum + Tècniques grafico-plàstiques | 4 | |
Dibuix tècnic / Disseny | 4 |
MODALITAT ARTS ESCÈNIQUES (ITINERARI ARTÍSTIC-ESCÈNIC) |
1r Batx. | 2n Batx. |
---|---|---|
Fonaments de les arts | 4 | 4 |
Anatomia aplicada | 4 | |
Dibuix tècnic / Volum + Tècniques grafico-plàstiques / Literatura universal | 4 | |
Cultura audiovisual + Història de la música i la dansa | 2+2 | 4 |
Literatura catalana / Dibuix artístic | 4 | |
Arts escèniques | 4 |
L’objectiu del treball de recerca és que l’alumne realitzi un treball d’investigació, preferentment de la modalitat escollida. D’aquesta manera, posa en pràctica els coneixements adquirits des de les diferents matèries cursades.
S’avaluarà la maduresa de l’alumne pel que fa a la iniciativa, ordre, rigor, constància en el desenvolupament d’una tasca i capacitat per a recórrer a les fonts d’informació més adients al treball que està realitzant.
L’alumne serà assessorat, en tot moment, per dos professors, que faran el seguiment del treball des del punt de vista estructural i conceptual. El tutor personal de l’alumne el guia en la part procedimental al llarg del primer trimestre del primer curs. En el segon trimestre de primer se li adjudica el tutor especialista que l’assessorarà fins al final del procés que acaba en el primer trimestre de segon curs.
El Ginebró planteja la realització del treball al llarg de dos anys:
El Batxillerat s’estructura en dos cursos acadèmics, que convencionalment comprenen dels 16 als 18 anys.
En determinades circumstàncies i amb acord amb la família es pot tramitar un pla individualitzat per cursar el batxillerat en tres anys.
Les classes comencen cada matí a les 8h i acaben a les 14.30h del migdia. A les tardes, a partir de les 15.30 fins a les 17.30h hi ha les tutories de matèria de les diferents matèries de l’etapa.
En aquestes tutories el professor específic de cada matèria atén les necessitats i dubtes de l’alumnat que ho requereix. La convocatòria de la tutoria de matèria és bidireccional: la pot convocar el professor requerint l’assistència de l’alumne que creu que ho necessita; o bé la pot demanar també l’alumne/a sempre que ho requereixi sol·licitant-la de manera prèvia o assistint-hi directament el dia i hora de visita.
Els alumnes també poden treballar a l’aula d’estudi o a la biblioteca del Centre que està oberta de dilluns a divendres fins a les 20.00h.
El curs consta de tres avaluacions oficials ordinàries, distribuïdes per trimestres. Es fan recuperacions de les dues primeres avaluacions després de Setmana Santa.
A part hi ha les convocatòries oficial extraordinàries: al setembre per a l’alumnat de primer de batxillerat i al juny per a l’alumnat de segon.
A banda, es fa una preavaluació a primer curs a mitjan del primer trimestre per tal de fer la valoració inicial de l’alumne/a, veure les seves fortaleses i necessitats i valorar si l’alumne està ben situat en l’itinerari triat. S’informa les famílies i es planifiquen estratègies d’acció i millora.
Els alumnes de primer de batxillerat promocionaran al segon curs quan hagin superat totes les matèries cursades o tinguin avaluació negativa en dues matèries com a màxim.
Es pot fer una repetició parcial de primer curs amb un màxim de quatre matèries de primer pendents.
A segon de batxillerat es promociona només amb la totalitat de matèries aprovades.
En cas que un alumne de segon tingui matèries pendents i vulgui repetir el curs haurà de cursar només les matèries pendents. Sempre té l’opció, però, de renunciar a les qualificacions obtingudes el curs anterior i fer el segon de batxillerat íntegre altre cop.
Per a obtenir el títol de Batxiller serà necessària l’avaluació positiva en totes les matèries del dos cursos.
S’ofereix la possibilitat de cursar fora de l’horari lectiu la matèria optativa d’Estada a l’Empresa, que consisteix en la realització de pràctiques tutelades a empreses entre el primer i el segon curs de batxillerat.
Gràcies a la col·laboració de l’escola amb les empreses del sector econòmic comarcal, disposem d’una borsa de treball on tots els nostres alumnes i exalumnes poden dipositar el seu currículum.
La tutoria és imprescindible per assessorar i orientar els alumnes en el vessant acadèmic i personal, i els permet prendre consciència de les seves capacitats claus i professionals.
Partim el principi que la proximitat és un dels eixos vertebrals del projecte pedagògic del Ginebró, per tal de dinamitzar la vida socioafectiva del grup-classe i orientar els alumnes tenint en compte les particularitats de cadascú.
Treballem de manera sistemàtica la cultura de l’esforç i potenciem la maduresa, la responsabilitat i el compromís. I vertebrem l’acció tutorial en els eixos següents: