Cerca ràpida
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat
Cercar:

Quins tipus d’emocions ens afecten? Quins sentiments se’n deriven? Aquestes preguntes són els punts de partida de la formació en Desenvolupament Socioemocional que han rebut els i les mestres del Ginebró per part de SEER, entitat especialitzada en salut i educació emocional. El curs s’ha organitzat en diverses sessions , i en grups reduïts segons l’etapa educativa dels docents.

En una primera fase, els docents han après a reconèixer els diferents tipus d’emocions que els afecten a ells mateixos i als alumnes. A partir de conèixer el mapa emocional i identificar les diferents emocions i sentiments que se’n deriven, han treballat la capacitat de sostenir les emocions, com acompanyar-les quan apareixen a l’aula i quins aprenentatges poden aportar.

Durant el curs s’han treballat les habilitats socioemocionals:

  • la consciència emocional: com em sento, com se sent l’altre, quines emocions transmetro…
  • l’elecció personal: com em vull sentir, com vull fer sentir els altres, quin clima vull generar…
  • la responsabilitat individual: què has fet, què necessites per sentir-te bé, estàs fent el suficient per sentir-te com et vols sentir, què depèn de tu

 

La metodologia VRT

Tot aquest procés d’aprenentatge s’ha fet a través de la metodologia VRT (vivència, reflexió i transferència), que intenta millorar actituds i conductes a través de la reflexió. Aquesta metodologia cerca també l’equilibri entre el món intern i la socialització (món extern), per afavorir el benestar dels alumnes.

Ramiro A. Ortegón, codirector de SEER, comenta: nosaltres entenem l’educació emocional com l’actiu principal pel creixement en convivència (mirada sistèmica), l’èxit acadèmic, el sentit de vida i la promoció d’hàbits de vida saludables. Fem educació emocional per a generar salut. 

 

L’educació emocional dins del projecte educatiu de l’escola

L’educació emocional sempre ha format part del projecte educatiu del Ginebró, ja que quan l’aprenentatge va lligat al procés maduratiu de les emocions de l’alumne, és molt més significatiu.

La directora del Ginebró, Maria Expósito fa una valoració molt positiva de la formació: “l’escola sempre ha tingut molt present la salut emocional com a eina fonamental per un bon aprenentatge, a nivell individual i també pel que fa al bon clima de l’aula. En aquest sentit, els avenços en neuroeducació permeten nous estudis i eines que poden ajudar als mestres en la nostra tasca educativa, alhora que podem formar-nos i créixer personalment i com a col·lectiu.” 

L’objectiu és aconseguir que tota l’escola des de P3 fins a batxillerat i cicles tingui una línia de treball continuada, coherent i progressiva, acompanyant a l’alumne en la gestió de les seves emocions de manera adequada segons la seva etapa i el seu moment maduratiu.