Cercar:

L’Escola Ginebró s’ha proclamat guanyadora absoluta de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, la competició d’oratòria més reconeguda del sud d’Europa organitzada per la Xarxa Vives d’Universitats dels Països Catalans.

En aquesta edició, més de 5.000 estudiants de 135 centres educatius d’Andorra, Catalunya i el País Valencià han debatut sobre el tema “L’Humor té límits?” en les fases classificatòries  celebrades en 14 universitats, i a la final que ha tingut lloc a la Universitat Miguel Hernández d’Elx entre el dia 11 i 13 d’abril.

Al febrer, l’equip de l’Escola Ginebró va classificar-se per representar la Universitat Pompeu Fabra (UPF) a la final d’Elx, on després de 3 intensos dies de debats s’ha proclamat guanyadora absoluta de la competició, per davant de l’IES Benigasló que representava la Universitat Jaume I.

L’equip del Ginebró estava format per Eva Busquets, Pau Petit i Maria Atarés (1r Batxillerat),  Júlia Barberà i Marta Alcalde (2n Batxillerat) i Enric Matamala (capità-tutor). Eva Busquets, que també ha estat nomenada millor oradora de la Lliga de Debat, ens explica: “Estic molt contenta i emocionada. Només el fet de poder participar en aquesta competició ja ha estat un regal, hem après moltíssim i hem gaudit molt preparant els debats. Amb l’equip hem fet molta pinya i això s’ha notat, i també ha sigut de gran ajuda comptar amb els experts en oratòria de la UPF, que ens han aconsellat i guiat molt bé.”

L’objectiu de la Lliga de Debat, impulsada per la Xarxa Vives i la Federació Escola Valenciana, és fomentar l’ús de la paraula entre els estudiants en un format d’enfrontament dialèctic sobre un tema d’actualitat, utilitzant el català com a llengua vehicular.

Enric Matamala, capità-tutor del Ginebró, valora molt positivament l’experiència: “la Lliga de Debat és un tipus de competició que fomenta molt el treball en equip, la companyonia i el respecte. Es fa un treball molt transversal, en què els alumnes potencien diverses habilitats de manera vivencial i, en l’adolescència, la competició és un factor que contribueix moltíssim a la motivació dels nois i noies”. També pels docents és un projecte molt interessant, reconegut pel departament d’Ensenyament, i de cara l’any que ve s’estudiarà convertir-lo en un projecte pedagògic de centres.