Cercar:

L’Aimee O’Neill va arribar a Llinars del Vallès des d’Anglaterra l’octubre de 2016 i és una de les auxiliars de conversa del Ginebró.  Tot just acabava els seus estudis universitaris en “English and History” i va assabentar-se del programa CAPS (Conversation Assistant Programme for Schools) organitzat per l’empresa Home to Home.

“Treballar en una escola estrangera per ensenyar anglès? De seguida em va fascinar la idea! Sóc una persona sociable i m’agrada interactuar amb la gent, així que un participar en el programa CAPS em va semblar molt interessant”,  comenta l’Aimee. “És molt gratificant ajudar a nens i nenes a aprendre una llengua estrangera i també és molt enriquidor per mi mateixa, ja que he après moltíssim de l’experiència a l’escola, de la gent a qui he conegut, dels costums i llocs típics del país…”

 L’Aimee també comenta que al principi li va sorprendre força el caliu i la proximitat que transmeten els mestres aquí. “A Anglaterra, la relació entre mestres i alumnes és més freda i distant.  Aquí pots ser afectuós i autèntic amb els nens i nenes, i penso que això afavoreix molt l’aprenentatge. Els alumnes del Ginebró sempre tenen una actitud molt positiva amb mi, aprendre anglès fent conversa és molt motivador per ells.”

 El Ginebró va introduir el programa CAPS ja fa 5 anys. En un període de prova inicial, es va acollir una única auxiliar per Primària i ESO. Però aviat la direcció de l’escola i els mestres d’anglès van valorar molt positivament l’experiència i van decidir ampliar a 2 auxiliars per potenciar les sessions entre els alumnes de totes les etapes, des de P3 fins a Batxillerat i Cicles. Actualment, l’Aimee O’Neil i la Lisa Roberts són les dues auxiliars de conversa amb què compta l’escola.

La Núria Sellés és mestre d’anglès i coordinadora del CAPS al Ginebró i ens explica com s’organitza el programa: Per les sessions de conversa, dividim la classe perquè treballar amb grups reduïts és més efectiu per potenciar l’anglès oral.  I òbviament adaptem les classes segons els cursos: per exemple, a infantil interactuem mitjançant jocs, cançons, contes… Entre els més grans,  s’introdueix l’anglès en feines col·laboratives, debats sobre temes d’actualitat, i en ocasions fins i tot en assignatures com ciència o psicomotricitat.

La Judith Valiente, mestra d’anglès de l’escola no té cap dubte del valor que els auxiliars aporten a tota la comunitat educativa: No només ensenyen anglès, també ajuden a despertar la curiositat dels alumnes per altres cultures, i fins i tot als més grans els hi obre la ment per aventurar-se a tenir experiències similars en el futur! Per als mestres d’anglès és també molt enriquidor potenciar la pràctica de l’idioma amb parlants nadius, així com per les famílies d’acollida.

Els auxiliars de conversa viuen cada trimestre a la casa d’una família de l’escola que s’hagi presentat voluntària per acollir-los. Una molt bona oportunitat per pares i fills per reforçar la pràctica de l’anglès, i pels auxiliars per conèixer indrets i costums locals de primera mà.